KLM Cityhopper rooster info

  • cin

    Hi mensen,

    Voor de liefhebbers wat info over KLC roosters:

    Je kunt vluchten en vrije dagen aanvragen (geen garantie dat je het krijgt)….verder gemiddeld op het moment 3 a 4nachten per week (5 dgn) van huis, dus weinig slapen in mijn eigen bedje :-)

    Nog mensen die zijn aangenomen? Of gaan solliciteren? Reageer gerust op dit berichtje of stel je vragen over stewardess zijn of worden.

    Er zijn veel mensen die info kunnen geven op dit prikbord :-)

    Groetjes

  • befly

    Hai Cin,

    Even een vraagje.Je bent 3 of 4 nachten weg van huis hoeveel ben je er dan minimum nadien thuis?Ik veronderstel dat het afhankelijk is van de vluchten.Is dit te combineren voor een moeder met schoolgaande (zelfstandige 7-12 jaar) kinderen? Sommige zeggen van wel andere van niet.Alhoewel ik geen verschil zie van een stewardess met kinderen die geregeld van huis is voor een paar dagen als een moeder die een functie bekleed als zakenvrouw en ook geregeld van huis voor een paar dagen.is dit te doen waneer je een stby adress hebt in Nederland maar wel in Duitsland woont bijvoorbeeld?

    Graag een antwoordje voor een super gemotiveerde stewardess in spe.

    Groetjes.

  • cin

    Vindt het altijd lastig om te zeggen of je het met kids kunt combineren. Je bent nl soms na 3 dgn pas 's avonds laat thuis, of moet heel vroeg in de ochtend beginnen. Normale dagen zoals tijden van schoolgaande kids zijn het dus niet.

    Hoeveel je daarna vrij bent ligt aan je vrije dagen teller etc. Denk niet dat het haalbaar is als je in duitsland woont….tenzij je bijv voor 4 of 5 dgn een standby kamer hebt in NL…..of dicht bij de grens woont :-)

    Als je het echt wilt, dan zou ik gewoon solliciteren, en kijken hoe je dat met je standby gaat doen….zou in ieder geval al wel vast een oppas gaan zoeken :-)

    Groetjes

  • cin

    ps, maar als je in duitsland woont, is lufthansa dan niet iets voor je?

  • befly

    Hai Cin,

    Bedankt voor je reactie,het was niet voor mij maar voor mijn vriendin die een ongelukje heeft gehad en momenteel niet kan computeren.Maar zal het haar zeker doorgeven.

    Bedankt.

  • Irene

    Hoi Cin,

    Ik hoop binnenkort mijn eerste gesprek bij KLC te hebben, het lijkt me een erg leuke maatschappij om voor te vliegen, minder massaler dan de KLM. Nu woon ik alleen niet binnen 1 uur van Schiphol (1 uur en 15 min) maar ik heb wel al een standby adres in de buurt. Het is alleen niet de bedoeling dat ik hier 7 dagen/ nachten per week ben, zo te horen is dit dus ook niet het geval met 3 a 4 nachten van huis. Het komt dus goed uit!

    Verder ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar het eerste (en hopelijk 2e gesprek). Kan je mij hier iets over vertellen? oa. het Engels stukje?

    Heel erg bedankt!

    Gr,

  • cin

    Hi Irene,

    Nee hoor, je hoeft niet 7 dagen per weeek :-) rondom Schiphol te zwerven.

    Alleen als je een 5 daagse blokreserve hebt…dan zou je dus op je standby adres kunnen zitten…..tenzij je heel hard kunt rijden :-)

    Succes met je sollicitatie!

  • Irene

    Hey Cin,

    Even weer een vraagje over het vliegen bij KLC: Met hoeveel steward(s)essen) vlieg je normaal op een vlucht? Met z`n tweeen? en wil dat dus zeggen dat er altijd een purser aanwezig is? Hoe lang vlieg jij al bij KLC?

    Thanx again!

    Greetz,

  • cin

    Hi Irene,

    Bij KLM Cityhopper vlieg je met verschillende types. Sommige vluchten met 2 steward(essen), waarvan 1 meer senior is dan de ander, en andere vluchten met de 3 steward(essen). Ligt aan het toestel wat je vliegt. Als je met 3 bent dan is er inderdaad een purser (inflight supervisor) bij. Soms ben je met 4 cabine crew als er trainees mee zijn. Vlieg zelf al zo'n 9 jaar bij KLC. Bevalt altijd nog goed, echter vlieg nu niet meer fulltime hoor :-)

  • carolien

    hai

    wat is de vroegste dienst die je moet draaien en hoe gaat zo'n reserve week nou?

    ik woon precies een uur reizen met trein van schiphol af en heb dat vermeld in de sollicitatie..maar houdt het in dat ik op zoek moet naar een kamer in de buurt..?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.