hoofddoek/stewardess

  • jasmina

    wie kan mij aub vertellen of je bij klm,martinair,trnsavia een stewardess kunt worden met hoofdoek?of is dat verboden…?plz help me meschien bij royal air maroc????

  • Thomas

    ik denk dat dat bij nederlandse maatschappijen niet mag. maar bij royal air maroc lopen ze volgens mij allemaal met een hoofddoek. (kan me vergissen hoor)

  • Annika

    zie http://www.uniformfreak.com/

    zijn de div maatschappijen met hun uniformen , hoeden/ hoofddoeken te zien

    gr A

  • Pu

    Ik kan je vertellen dat bij elke nederlandse maatschappij hoofddoeken verboden zijn. We dragen nl een uniform en iedereen draagt dus hetzelfde. Het heeft ook een flight safety aspect.

  • Uniform verzamelaar!

    Check eens via: http://www.uniformfreak.com/index2a.html

    bij welke maatschappijen de dames een hoofddoek dragen..

    Ik zie op Schiphol wel eens dames van Iranair met een hoofddoek.

    Zij dragen daarbij ook geen make-up.

    Succes!

    Goed overigens dat je bij je princiepes blijft, maar toch je droom wilt verwezelijken!

  • rilana

    hoofddoeken lekker bij een islamitische maatschappij zoeken en solliciteren, nederlandse maatschappijen beginnen er niet aan en terecht! islam valt niet echt onder de nederlandse norm. iran air..goeie suggestie. succes

  • jean

    ben ik helemaal met je eens rilana…

  • kirsten

    Wat een domme reactie @ rilana

    Totaal irrelevante reactie “islam valt niet echt onder de nederlandse norm”.

    Houd de “maatschappij” en jouw eigen persoonlijke mening erbuiten en richt je op de vraag zelf.

    Nee, het is niet gebruikelijk om o.a. flyght safety redenen om een hoofddoek te dragen. Je kunt inderdaad kijken bij de maatschappijen waar dit wel is toegestaan. Het nadeel hiervan is, dat de thuisbasis van deze maatschappijen in het buitenland gevestigd zijn, met als gevolg dat veel vluchten daar opstijgen en je weer terugvliegt naar dat zelfde land.

    Veel succes!

  • rilana

    nou ik wil niet veel zeggen maar vliegen met een hoofddoek valt toch echt onder de islam, dit forum is om meningen te geven en antwoorden. Als je idd met een hoofddoek wilt vliegen moet je lekker bij een islamitische maatschappij gaan vliegen want er is geen niet-islamitische maatschappij die dit toe gaat staan. en je staat dan wel klaar met JOUW MENING , waarom mag ik die van mij dan niet geven . Succes heb ik niet nodig , vlieg al ruim 14 jaar.

    groetjes

  • blauw

    I love Rilana…Snel een keertje samen vliegen;-) Je vliegt wel KLM hopelijk!

    Ben het helemaal eens…een uniform is een uniform en daar heb je je aan te houden. Als je zo nodig een lap over je hoofd wilt dragen ga je lekker in het midden-oosten vliegen!

    En ja het was gewoon haar vraag…dit is gewoon een antwoord! Nee dus!!!