KLM Uniform

  • Bianca

    Hoi allemaal,

    Ik begin binnenkort met training 3 voor KLM grondstewardess via uitzendbureau. Ik heb begin deze week al mijn kleding gepast. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat het uniform af is? Zijn er bepaalde eisen aan de schoenen die we dragen? En hoe zit het met je handtas? Ook blauw :)?

    Groetjes,

    Bianca

  • Suus

    Hoi Bianca,

    Leuk dat je bij de KLM komt!

    En ja, er zijn eisen aan je schoenen: donkerblauw met een minimum hakhoogte van 3 centimeter.

    De tas hoort bij je uniform (kijk maar eens rond op schiphol: de grondstewardessen hebben allemaal dezelfde tas), deze wordt geleverd bij je uniform.

    Verder duurt het ongeveer een paar weken voordat je je uniform hebt, niemand kan precies zeggen waarom want met de invoer van het nieuwe uniform hebben ze het natuurlijk enorm druk!

    Ik hoop dat je er wat aan hebt,

    Suus

  • meisje

    Hebben jullie tips voor waar we de schoenen kunnen halen? Ik had al gehoord dat er een winkel op schiphol zat, hoeveel kosten ze daar ongeveer? En weet iemand nog andere winkels en nog tips voor goeie panty's (welke winkel, kleur, hoeveel den, betaalbaar).

    Alvast bedankt!!

  • Bianca

    Bedankt Suus voor je commentaar! Ik ga maar snel op zoek naar een paar schoenen!

  • I

    Hallo meiden!

    Er was gezegd dat het ongeveer 6-8 weken zou duren voor je het uniform hebt! Duurt helaas dus wel even!

    Ik ben trouwens deze week begonnen met training 1 en in de papieren staat over de schoenen: donkerblauw en een hak van max 3 cm ipv min. (Die van mij zijn alleen ook wel wat hoger haha, maar dat was ook goed!) Wij hebben de schoenen gekocht bij Paolo Salotto (op Schiphol) en dan krijg je korting met je Schipholpas.

    Ik heb ongeveer de goedkoopste genomen (wel heel mooi :-) ) en die waren normaal 70 euro en met korting 63 geloof ik. Toch leuk :-)

    Panty's koop ik gewoon bij de hema, maar weet niet waar je echt goeie koopt!

    Succes!

  • Anna

    Hoi meiden!

    Ik koop zelf panty´s van het merk Oroblu.

    Ze zijn 7 á 8 euro: dat lijkt misschien veel, maar ze hebben echt minder gauw ladders. Oroblu panty's zijn sowieso verkrijgbaar bij warenhuizen als V&D en Bijenkorf.

    Merken als wolford zijn erg duur en hebben daarom niet gelijk mijn voorkeur (het is en blijft een panty: als je flink blijft haken met iets scherps (een nagel bv.) zit er toch een gat in).

    Verder moet de panty huidskleur zijn (bij KLM) en moet je altijd een panty dragen (dus geen hold ups of jarretels, maar wie gaat dat nou controleren..), ookal is het 45 graden buiten.

    En schoenen moet je ook echt niet met te hoge hakken kopen! Uren achter elkaar staan is geen pretje met pijnlijke, opgepropte en uiteindelijk bloedende tenen.

    Geloof me; na een paar uur staan interesseert het je helemaal niks meer hoe je eruit ziet! Nou, niks is overdreven, maar je krijgt wel grote spijt dat je fashion over function hebt gekozen;).

    Liefs!!

    Anna

  • Annika

    zeker mooi maar denk aan je tenen als je er en dag op moet staan

    heb zelf bredere neus gepakt na dit model eerste avontuur

    gr Annika

  • Stay All Day

    Ook Stay All Day staat met een stand in het KLM bemanningscentrum. Stay All Day zijn massagepanty's speciaal voor stewardessen. Dit zijn verreweg de beste pant;s voor in de lucht verkrijgbaar op www.stayallday.nl Aanstaande maandag kan je een gratis Stay All Day panty zelf uitproberen en gratis persoonlijk op komen halen bij de stand van Stay All Day.

  • Sofia

    Hoi Anna,

    Ikzelf heb slechte ervaringen met panties. Het voelt in de zomer erg benauwd aan onder de rok en bovendien is het nogal een gedoe als je naar het toilet gaat.

    Vandaar dat ik eens de ouderwetse (?) jarretelles geprobeerd heb. Het mag dan wel niet maar niemand controleert dat en je ziet ze helemaal niet door de rok heen. Ook bij bukken en hurken zijn ze gelukkig niet te zien omdat de KLM-rok gewoon nog over de knie valt. Bovendien is het prettig dat de kousen nooit afzakken, dus altijd elegant!

    Liefs,

    Sofia

  • Saskia

    Hallo Anna,

    Welke kleur panty koop jij altijd van Oroblu? Hazel?

    De Avance 20 of Magic 20?

    En draag jij weleens de 40 denier Plaisir tijdens je werk?

    Groeten,

    Saskia