waar kan ik solliciteren voor een baan als stewardess bij arkefly?

  • naomi

    Wie weet waar ik kan solliciteren? Op de site zelf zie ik namelijk niks? En wat zijn de eisen? Alvast heel erg bedankt allemaal groetjes naomi

  • Vera

    Open sollicitatie naar vacatures@arkefly.nl :-)

    Heb ik ook gedaan en mag maandag beginnen met de ini!

    Succes!

    Ow en dit lees ik op een website over Arke:

    Minimaal HAVO-diploma, of een afgeronde 3-jarige Mbo-opleiding, goede beheersing van de Nederlandse taal en goede spreekvaardigheid in het Engels (kennis van een tweede vreemde taal is een pré), dames tussen de 1.62 meter - 1.85 meter lang, confectiemaat 36-40 en voor heren tussen 1.75 meter - 1.90 meter lang, confectiemaat 46-52, binnen 1 uur op Schiphol kunnen zijn.

    Maar weet niet in hoeverre dat up to date is :-) Qua lengtes en confectiematen etc.

  • B

    Hoi Vera,

    Wanneer heb jij gesolliciteerd?

    Ik heb in juli een open sollicitatie gestuurd en daar een reactie op gekregen dat deze was ontvangen.

    Daarna heb ik formulieren thuis gekregen en deze heb ik ingevuld en terug gestuurd. Daarna nooit meer wat van gehoord.

    Ik dacht dat dit kwam door de lange wachtlijsten en ging er eigenlijk vanuit dat ik nu op een soort wachtlijst sta om opgeroepen te worden voor een selectiedag.

    Aangezien ik dacht dat dit nog wel even kan gaan duren, heb ik nooit echt actie ondernomen.

    Hoe lang heb jij moeten wachten en hoe ging dit bij jou?

    Groetjes,

    N

  • Vera

    Hoi B of N? Haha :-)

    Ik zie in mijn mail dat ik op 12 juli een open sollicitatie gestuurd heb. Daarna inderdaad ook die formulieren thuis gekregen die binnen 2 dagen weer terug gestuurd.

    Naar aaleiding daarvan ben ik 30 september gebeld… Als je dat hebt gedaan, sta je nu inderdaad op een wachtlijst voor een selectiedag!

    Wanneer heb je al die formulieren opgestuurd? Het gaat inderdaad op volgorde van ontvangst! Ik denk dat jij dan net buiten deze selectiedag gevallen bent ofzo..

    Je zou even kunnen bellen en vragen of ze je gegevens hebben? Ze zijn echt super aardig daar! :-)

    Succes!

  • NB

    Hoi Vera,

    Tja… B is letter van mn achternaam en N voornaam, vandaar. Heb ze een beetje door elkaar gehaald.

    Denk inderdaad dat ik die formulieren begin augustus heb terug gestuurd.

    Kan het misschien ook met opzegtermijn te maken hebben?

    In ieder geval bedankt voor je reactie!

    Aankomende week ga ik even bellen. Is het nummer op de site te vinden?

    Groetjes,

    NB (dan maar beide:) )

  • Vera

    Haha ja kan me voorstellen! Ik dacht al zoiets hihi!

    Hoelang is jouw opzegtermijn dan? Zou er mee te maken kunnen hebben, maar weet het echt niet…

    Je kunt het beste bellen met het HRM van Arkefly, te bereiken op telefoonnummer:020-8921367

    Succes!

  • NB

    Mijn opzegtermijn is twee maanden.

    Ik ga morgen gelijk even bellen. Bedankt voor het nummer.

    En jij heel veel succes met de cursus!!! Begint morgen toch?

    Groetjes,

    NB

  • L.

    Verwacht niet teveel van je sollicitatie. Ik heb onlangs gesolliciteerd, heb mijn HAVO diploma, spreek notabene nederlands, frans, duits en engels. Voldoe compleet aan de eisen van lengte, confectiemaat en de bereikbaarheid voor schiphol. Heb veel werkervaring opgedaan in de zakelijke dienstverlening en ben doktersassistente geweest. Ik zie er representatief uit. Dus ik weet echt niet meer, waar je nog meer aan moet voldoen. Heb ik naderhand gebeld, kreeg ik een aarzelend verhaal, en na veel gedoe kwam ze met mijn weinig ervaring in de horeca, terwijl ik die vroeger wel heb opgedaan, echter heel lang geleden. Ik ben teleurgesteld over de gemakzucht, die er is bij recruitment.

    Ik kreeg na mijn eerste sollicitatie helemaal geen reactie en na mijn tweede sollicitatie moest ik nog een reminder sturen. Oh ja en toen ik belde kreeg ik nog als antwoord: heb je enig idee, hoeveel sollicitaties we per dag binnen krijgen! Zeker wel tien (valt toch best mee?), ja dan moet je niet bij recruitment gaan werken, als je dit teveel vindt om te verwerken. Neemt niet weg, dat ik zeer teleurgesteld ben over de gang van zaken. Maarja blijven proberen, dat is de kracht. Dus allemaal meiden en mannen succes in de strijd!!

  • P.

    @L. 10 sollicitaties per dag zijn er ongeveer 300 per maand. Als je nagaat dat er door dit jaar nog maar 4(!) selectiedagen zijn geweest vind ik dit behoorlijk wat! Dit betekent dus ook dat ze kunnen kiezen uit de allerbeste mensen. Misschien voldoe jij wel aan de eisen en was je onder andere omstandigheden wel aangenomen maar waren er gewoon mensen die net ‘n stukje beter waren dan jij.. Ik zou zeggen, probeer ’t gewoon nog een keer, misschien lukt 't dan wel :)

    En anders succes met je sollicitaties bij een andere maatschappij!

  • naomi @ iedereen

    Zo als ik het nu lees , neig ik toch liever naar een internationale airline. For example etihad, fly emirates enz . Als Arkefly zulke hoge eisen stellen en mevrouw L is zelfs niet goed genoeg, dat vind ik wel raar hoor. Dat is nou het verschil tussen buitenlandse maatschappijen , zij vinden klantenservice heel belangrijk. En terecht ook. En ze vragen niet eens zo veel eisen als arkefly? Dat blijf ik toch raar vinden van nederlandse vliegmaatschappijen. Voorbeeld fly emirates the world's leading airline , zoveel awards gewonnen. En ze vragen minimaal mavo diploma en minimaal 2 jaar ervaring in de klantenservice? Doe mij maar een buitenlandse maatschappij , want voordat je in nl ooit aan een baan komt als stewardess zijn we 4 jaar verder.