waar kan ik solliciteren voor een baan als stewardess bij arkefly?

  • L.

    Thnx. P. en naomi voor jullie mening en het succes wensen. Geeft de burger weer moed.

  • J

    Hoi,

    Kunnen wij als Nederlanders ook bij buitenlandse Airlines solliciteren voor de functie van stewardess? Nooit echt bij nagedacht, of ten minste ik

    dacht dat wij daar niet voor in aanmerking kwamen.

    Gr. J

  • s

    natuurlijk kan je in het buitenland solliciteren. je moet alleen wel de taal spreken en naar het land verhuizen. bv easyjet en british airways nemen aan voor in heel united kingdom.

  • g

    beste naomi,

    heb jij toevallig stage gelopen bij klm??

    Ik kan voor jou heel makkelijk een baan regelen wil je dat??bij arke fly??Hoop dt je me nog kent..

    femke vn klm

  • Mimi

    Over buitenlandse maatschappijen:

    Ik ben aangenomen bij Emirates en verhuis naar Dubai over ongeveer 2.5 week!

    Dat je alleen MAVO moet hebben en 2 jaar klantenservice ervaring is onzin!!! Heb zelf HBO gedaan, spreek 4 talen en heb al vliegervaring. Er waren mensen bij de selectie-dag die ook ongeveer een gelijk niveau hadden, ook vliegervaring of andere service-ervaring, maar WEL zijn afgewezen. Terwijl er mensen zijn aangenomen die nauwelijks service ervaring hebben. MAVO alleen is echt niet voldoende.

    Emirates is trouwens heel selectief!! er waren ongeveer 120 mensen op de Open Dag. Hiervan waren er ongeveer 12-15 door tot de eindronde. en hiervan zijn er alweer sowieso 3 NIET door… en van de rest weet ik het niet. Emirates is moeilijk om binnen te komen. Ken mensen die er al meer dan 3 keer hebben gesolliciteerd, maar continue worden afgewezen(terwijl ze minimaal Havo hebben ze ontzettend veel service ervaring….. )

    Iedereen kan solliciteren naar een baan bij Emirates. Het handigste is om te wachten tot ze weer in NL een Open Dag hebben. Zo voorkom je het heen en weer reizen naar het buitenland voor misschien wel een afwijzing….

    Emirates is een onwijs leuke ervaring( en hoor het van velen die er al werken) Je woont in Dubai en je ziet ontzettend veel van de wereld. Natuurlijk zal het hard werken zijn, maar je krijgt er een mooie tijd voor terug !

    Succes allemaal :)

  • Me

    @mimi

    Leuk dat je bij Emirates gaat werken! Ik heb ook ooit voor ze gewerkt dus ik doe het andersom want ik ga bij Trans aan de slag. Dubai is echt een ervaring op zich. Emirates is idd hard werken maar een hele leuke ervaring. Heel veel succes!

  • Mimi @ Me

    Dank je wel !

    wat leuk dat je er ook hebt gewerkt! Is dat lang geleden of voorkort nog?

    Ik heb hiervoor juist bij Trans gevlogen! Al is dat nu al wel weer 3 jaar geleden. Tijd gaat zo snel! Hoop dat je een leuke ervaring bij Trans tegemoet gaat..Ik heb er wel vaak met plezier gewerkt, maar ook ontzettend blij dat ik er weg ben.. maar zo heeft iedereen zijn of haar eigen mening..Ik hoop in elk geval dat je het super naar je zin zult hebben… Collega's zijn over het algemeen leuk:)

    Liefs

  • Yulia

    Hoi,

    Als een “Buitenlander” denk ik ook of ik bij locale vluchtmaatschappijen kans maak om aangenomen worden voor soortgelijk functie-grond,-stewardess????????

    En wel in bezit van HAVO diploma en een diploma van World Travel School.

    Weet dat het super moeilijk wordt,maar niets is onmogelijk!:-)

    Groetjes,

    Yulia

  • m.n.

    Hoi G,

    Na een speurtocht op internet kom ik bij jouw bericht uit. Ik heb al langer de wens om als stewardes te werken. Momenteel heb ik bijna mijn HBO opleiding afgerond. Hoe dichter ik bij de afronding kom, hoe zekerder ik weet dat dit niet is wat ik wil. Ik heb altijd graag een baan willen hebben waarin ik met mensen werk en waarin reizen de hoofdtoon is. Nu moet ik dit echt eens waar gaan maken. Ik graag solliciteren als stewardess, nooit gedacht dat dit zo moeilijk zou zijn. Jij geeft aan werkzaam te zijn. Kun jij mij misschien tips, hulp of iets dergelijks bieden? Ik zou dat heel erg fijn vinden.

    Alvast bedankt! En misschien hoor ik wat van je!

    Groetjes!

  • karima

    ik wil heeeeeel graag stewardess worden

    maar ik draag een hoofddoek

    ik kan me hoofddoek op allerlei manieren doen

    denk je dat ze dan moeilijk gaan doen

    ik heb een mbo diploma 4 ben 1.56

    en spreek vloeiend Nederlands en Engels en kan Frans praten en Arabisch en klein beetje spaans

    is dat dan ene voordeel??? plies help me