Verklaring van Geen Bezwaar AIVD

  • me

    Nee dat kan niet, want hij wordt aangevraagd door je werkgever. Als je nog niet aangenomen bent heb je dus ook nog geen werkgever.

  • Bente

    Su, wat is de precieze reden dat je VGB is geweigerd?

    Mijn vriend heeft een jaar lang in New Zealand gewoond en gewerkt. Welke problemen kan dit met zich meebrengen? Aangezien je de persoonlijke gegevens + woonadressen van je partner ook moet invullen.

    En ik ben zelf in die 8 jaar wel 10x verhuist ofzo ivm studentenleven. Weet echt al die adressen en data niet meer. Vul je dan eventueel alleen de woonplaats in en de rest ‘onbekend’?

  • Ans

    Hoi Bente,

    Ik ben de afgelopen jaren ook heel wat verhuist ivm studentenleven, ik heb gelukkig wel alle contracten bewaard dus alles ingevuld….

    Vind het nu ook wel een beetje spannend, heb namelijk ook 6 maanden in het buitenland gewoond ivm stage, ik hoop dat dit geen invloed heeft!!!!!!

  • ME

    Hee Bente,

    Over het jaar buitenland van je vriend kan ik niks zinnigs zeggen, maar wat betreft die 10x verhuizen in 8 jaar… Dat had ik ook! Ook ik wist al mijn sudentenkameradressen niet echt meer en de datums al helemaal niet (laat staan of ik uberhaupt ingeschreven ben geweest op elk adres!). Adressen heb ik nog wel kunnen achterhalen en datums is een beetje natte vingerwerk geweest, maar na een week had ik m'n verklaring binnen! Dus ik denk dat dat niet zo'n punt is. Succes ermee!

    Groetjes, ME

  • ME

    Hoi Ans,

    Ik heb 6 maanden in Australie gezeten, maar was wel gewoon in Nederland ingeschreven, dat is bij stage in het buitenland toch meestal ook zo? Want dan denk ik niet dat het een punt is! Succes!

    ME

  • L

    @BV

    Hi,

    Ik ben 18 april aangenomen en kreeg de verklaring binnen 3 weken terug. Nu inderdaad ook wachten op een INI datum.. spannend!

  • M

    Hai Bente,

    Ook ik ben afgelopen 8 jaar veel verhuisd vanwege studentenleven. De adressen zijn denk ik wel belangrijk, maar de data kun je denk ik beetje nattevingerwerk doen.

    Ik heb bijvoorbeeld bij mijn huidige gemeente een uitreksel GBA gevraagd. Kostte me wel €12,- maar had ik precies op een lijst al de adressen waar ik heb gewoond plus datum.

  • Su

    Als je niet in landen hebt gewoond waar NL geen informatie uitwisselings mee verdrag heeft, heb je niets te vrezen en krijg je gewoon je VGB. Alleen landen zoals sommige in het Midden Oosten leveren problemen op.

  • ME

    Moet je natuurlijk wel op alle adressen ingeschreven hebben gestaan… :)

  • persian-delight

    goeiedag allemaal,

    ik heb op 5 mei een gesprek gehad met randstad voor de functie als grondstewardess, vorige week heb ik mijn Verklaring van Geen Bezwaar AIVD thuis gestuurd gekregen en is goed gekeurd, maar heb nog steeds niets gehoord van Randstad of ik aangenomen ben of niet. weet toevallig hier hoe precies die procedures bij Randstad gaat?

    Heel erg bedankt alvast,

    pers