Verklaring van Geen Bezwaar AIVD

  • Jo69

    @S

    KLC belde me vandaag op om te zeggen dat ze een brief hadden gehad van de AIVD, waarin gevraagd werd om mij dus daarover in te lichten, maar als jij verder niets ontvangen hebt, zelfs geen telefoontje, kan het dus geen standaard brief zijn…terwijl ze in de AIVD zeiden, dat het een standaard courtesy brief was om de werkgever ervan op de hoogte te stellen dat het onderzoek gaande was….erg vreemd…

    Want degene van KLC die belde stelde me zelfs voor om zelf in actie te komen, waarop ik antwoordde dat ik dat al had gedaan, maar dat de AIVD dat in de wind sloeg.

    Terwijl mijn onderzoek pas officiëel 1 juni gestart is, dus snap niet waarom ze nu KLC moeten inlichten, terwijl de wettelijke termijn van onderzoek nog niet eens verstreken is…

    Echt, morgen ga ik weer poolshoogte nemen en dan laat ik het hier weer weten.

  • stressedstess

    @ S

    Wacht jij nog steeds op je VGB? En je bent alleen maar in België geweest??? stuur me een pb als je wilt, dan zal ik je het 1 en ander uitleggen over deze gang van zaken. Dit geldt trouwens voor iedereen die op zijn/haar VGB wacht.

    Groetjes

  • Jo69

    @S

    Ik heb net weer met de AIVD gesproken, en ja …het is pure onmacht…als sollicitant mag je absoluut niet weten waar zij hun informatie zoeken, en jouw medewerking wordt helemaal niet op prijs gesteld. Die zogenaamde courtesybrief, ze zeggen dat ze daar nog niet zolang geleden mee begonnen zijn om die te versturen….misschien heb jij daarom nog geen bericht gehad.

  • Jo69

    Uiteindelijk werd ik vandaag gebeld door BiZa, dat mijn VGB een feit is! In net iets meer dan een maand…en dus toch omdat ik er zelf veel moeite voor heb gedaan. Ik vind het erg voor die mensen, wiens VGB geweigerd is en ik hoop dat jullie op de een of andere manier jullie gecompenseerd worden. Ik was zeer verrast, en natuurlijk ontzettend blij!

    Ik ben wel van mening dat het hele systeem omtrent die VGB's veranderd zou moeten worden. Maar ik kan nu dus wel zeggen, dat als je in het buitenland hebt gewoond (EU land in dit geval), het verstandigste is, dat je al samen met de aanvraag alles verstuurt wat je hebt omtrent je verblijf in het buitenland, baadt het niet..het schaadt zeker niet.

    Heel veel succes voor de wachtenden!!!

    @ S..heb je al nieuws?

  • Dorien

    Hoi Allemaal,

    na alle verhalen die ik hier lees is het mij nog steeds niet duidelijk of je nu moet opgeven dat je in het buitenland bent geweest voor langer dan 3 maanden als je nooit uitgeschreven bent geweest in nederland? Ik ben twee jaar niet in NL geweest, maar heb hier altijd ingeschreven gestaan. 

    Ik heb nooit langer dan 3 maanden op de zelfde plek gewoond en heb me nooit ergens ingeschreven. 

    Hoop dat iemand het antwoord weet op mijn situatie!!

  • Shan

    @

    Zou ik je een aantal vragen kunnen stellen omtrent VGB? Ik zie geen optie voor een prive bericht, misschien via email? 

    groetjes. 

    Post is bewerkt op mrt 1, 2017, 1:40 p.m. door Shan