Transfer van koffer

  • Chakira

    Hi meiden,

    Dit is misschien niet helemaal de bedoeling van een berichtje hier maar ik dacht, jullie zullen het waarschijnlijk wel weten.

    Ik ga in september naar Zuid Afrika en ben nu mijn vluchten aan het zoeken/boeken. Ik vlieg van amsterdam naar johannesburg en heb vanaf daar nog een binnenlandse vlucht naar phalaborwa. Nu heb ik met boeken 2 opties. Of ik boek de retourvlucht amsterdam - johannesburg en de vluchten johannesburg-phalaborwa los, of ik boek deze tegelijk. Bij beide opties heeft de vlucht van Amsterdam naar phalaborwa een overstap in londen of qatar.

    Mijn vraag is nu, wordt in beide opties mijn koffer automatisch getransferd? of moet ik juist in beide opties deze zelf ophalen en weer opnieuw inchecken. Ik kan het nergens echt goed vinden en de overstappen die ik heb zijn niet heeeel erg lang..

    Hopelijk heeft iemand het antwoord voor mij!

  • Vera

    Ik zou dit gewoon even bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt vragen, die hebben het antwoord gelijk

  • Future-steward

    Vraag het na bij de Airline waarmee je vliegt. Die kunnen daar meteen antwoord op geven. Daarnaast hebben een paar landen een zogenaamde “First point of entry destination” regulation. Als je bijvoorbeeld vliegt van: Amsterdam > Johannesburg > kaapstad. Zou dat kunnen betekenen dat je in Johannesburg je koffer moet ophalen en opnieuw inchecken.

    vraag het dus even na bij de Airline. 

  • Chakira

    Ik switch sowieso van Airlines! Of het wordt Qatar- Qatar- South African Airlines,  of het wordt British Airways - Virgin Atlantic - South African.. Dus dan moet ik deze allen maar eens even benaderen!

     

  • Vera

    Denk er ook aan dat als je eerste vlucht vertraging heeft waardoor je de tweede mist, dit bij twee losse vluchten je eigen risisco is en je dus een compleet nieuw en meestal duurder ticket moet kopen. Als je het als geheel koopt en je hebt vertraging zijn de kosten voor het omboeken niet voor jou