KLC wat voor mij?

  • Amy

    hey mede stessen (to be)!

    Ik heb een vraagje over de roosters wat betreft KLC.

    Ik hoorde van een vriendinnetje die zelf stage loopt als recruiter voor klc dat het vrij heftig kan zijn, en erg druk allemaal.

    Nou werk ik zelf al bij etihad (sommigen zullen zeggen, waar maak je je dan druk om!) Maar na bijna 2 jaar hier te werken (vind het nogsteeds super hoor!) ben ik langzaam aan het kijken voor eventuele opties om terug te gaan naar nederland ooit weer..

    Mochten hier KLC (ex)stewardessen zijn! 

    Jullie info is welkom!

    zelf vind ik namelijk dat het bij etihad ook al vrij heftig kan zijn.

    gemiddeld heb ik zo'n 120 duty hours per maand. en 8 dagen vrij “thuis”.

    op z'n drukst kan je 6 dagen achter elkaar “heen en weertjes” krijgen met tenminste 12 uur “minimum” rest tussen de vluchten door.

    of als je bijvoorbeeld 9 urige vlucht heen (24 uur vrij in een land) 9 urige vlucht terug (12 uur minimum rest) -volgende vlucht-

    - Heb je bij klc ook vaak “minimum rest?” en zo ja: hoeveel & vaak gemiddeld?

    - hoeveel dagen vrij gemiddeld per maand?

    - hoelang is de gemiddelde layover? 

    - hoelang duurt de langste vlucht?

    - hoe zwaar is het werk zelf aan boord? stressen ze jullie ook veel over hoelang de service mag duren, niet te lang wachten met ophalen van de trays, rapporteren jullie elkaar ook regelmatig?

    - nog 1 vraagje over standby: krijg je je volledige uren dat je standby zit ook volledig betaald?

    of ook alleen de eerste 4 uur?

    SUUUPER lange tekst ( ik weet het! haha sorry daarvoor!)

    Bedankt voor het lezen idg :)

     

  • Viktor

    meiske2015

    Ben je bereid om minimaal 5 jaar alleen Europa te vliegen?

    zou in jouw situatie denk ik eerder kiezen voor KLM of TUI (voor zover er vacatures komen uiteraard).

    Ik vind dit eigenlijk niet zo'n goede mentaliteit. Als je wil reizen, dan moet je sparen en dat doen. Als je vliegt, moet je dat doen omdat je daarvan houdt. Zet mij in een vliegtuig en ik ben blij. Ik hoef daarvoor niet persee naar NYC te vliegen. Dusseldorf maakt mij minstens net zo blij. Het is het contact met de mensen, de setting, de hele cultuur! Stops zijn leuk, maar dat moet niet de hoofdreden te zijn om te gaan vliegen. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

     

  • maud

    Volgens mij gaat het niet zo zeer om het “reizen”, maar om het verschil tussen het contact tijdens een ICA en een EU vlucht. Daar zit qua service tijd toch wel een flink verschil in. 

    Maar… Dat is dan weer mijn mening en ervaring. Is maar net waar je blij van wordt en wat bij je past!

  • Viktor

    Ca_2017

    Volgens mij gaat het niet zo zeer om het “reizen”, maar om het verschil tussen het contact tijdens een ICA en een EU vlucht. Daar zit qua service tijd toch wel een flink verschil in. 

    Maar… Dat is dan weer mijn mening en ervaring. Is maar net waar je blij van wordt en wat bij je past!

    Oh ja, oeps… Zo had ik het nog niet gelezen. Maar ik merk wel dat er soms wat negativiteit is om het vliegen binnen de EU. Sommige mensen zeggen dan dat dat saai is, maar daar moet je 't helemaal niet voor doen.

     

  • maud

    Helemaal mee eens! ;-)