SWISS International Air Lines en British Airways

  • Cabin

    Hallo allen,

    Ik heb overmorgen mijn selectiedag bij SWISS en ik heb er al veel over kunnen lezen op Duitse en Zwitserse fora, maar ik vroeg me af of er Nederlanders zijn die daar werken of de Assessment Day gedaan hebben en mij iets meer informatie erover kunnen geven?

    Afgelopen vrijdag heb ik mijn Assessment Day bij British Airways in Londen gehad, en tot de laatste ronde / het final interview gekomen. Nu wachten op die verlossende e-mail. Als iemand daar vragen over heeft, ben ik blij ze te beantwoorden!

    Alvast bedankt! Groetjes.

  • maud

    Hai,

    Even een vraagje… voor de mixed fleet moet je Heathrow based zijn toch?

    Of is het ook mogelijk om te forensen bij BA?

     

  • Fly

    Hoi Cabin,

    Ik hoop dat je assesment day bij Swiss goed is gegaan.

    Misschien zou ik later bij een Duitsetalige luchtvaartmaatschappij willen werken en daarom vroeg ik mij af hoe goed je (Zwitser)Duits moet zijn. En als je bij Swiss zou komen te werken, zou je dan in Duitsland of Zwitserland willen wonen?

    Succes nog :)

    Groetjes :)

  • Cabin

    Hi! Sorry ik had lang geleden al gereageerd, maar nu zie ik dat er helemaal niks staat.

    ca2017: Ja MF is Heathrow based, dus binnen 1.5 uur op Heathrow kunnen zijn vanaf thuis. Er waren destijds ook vacatures voor Gatwick, the beach fleet. Ook erg leuk.

    Fly: Bedankt! Is goed gegaan, m'n ini begint 24 November :). Zwitserduits wordt niet getest en is geen must (zelfs geen pré). Hoogduits en Engels is het criterium, Spaans, Frans en Italiaans zijn een pré en voor die talen krijg je ook 50 CHF per taal per maand extra voor als je die spreekt! Mocht je geen Frans kunnen, dan is dat bij de sollicitatie geen probleem. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Duits echt niet heel goed is, oprecht. Was er ook heel zenuwachtig voor, ik weet dat m'n grammatica slecht is maar ben er blijkbaar wel doorheen gekomen. Wil zelf in Zurich wonen! Als je nog vragen hebt over de assessment day dan antwoord ik ze graag! :) Groetjes.

  • Fly

    Hoi Cabin,

    Gefeliciteerd, ik hoop dat je  het echt leuk gaat vinden bij Swiss.

    Ik vroeg me af hoe de procedure eigenlijk verloopt. Heb je bijvoorbeeld eerst op internet de vacature ingevuld en ben je daarna uitgenodigd voor een gesprek? Of ga je naar een soort open dag?

    Alvast bedankt!

    Groetjes :D

     

  • Cabin

    Hey Fly,

    Hartelijk dank! Morgen begin ik eindelijk met de training. Na de training meteen Longhaul en Business! Daarom heb ik ook echt voor SWISS gekozen.

    Ik zag de vacature op internet en na een aantal online testen had ik een telefonisch gesprek. Toen werd ik uitgenodigd op voor de Assessment Day. Het was een selectiedag met ong. 10 kandidaten op dit tijdslot. Verschillende oefeningen, gesprekken en presentaties verder werd ik uitgenodigd voor het Final Interview op dezelfde dag. Daarna krijg je nog de mogelijkheid om een aantal Taal Testen te doen, je krijgt namelijk 50 CHf extra per taal per maand als je ES, IT of FR spreekt. En aangezien ik 2 van die talen spreek vond ik het zeker de moeite deze testen te doen :). Toen kreeg ik dezelfde avond nog bericht dat ik aangenomen was. Dan begint al het papierwerk, medical test, VOG aanvragen, uniform passen, amerikaans visum aanvragen, en dan eindelijk beginnen met de training. Ik geloof dat ze nu een nieuw systeem hebben met castings. Kijk eens op www.workabovetheclouds.com :)

    Liebe Grüsse

  • Cabin

    Hi R, 

    Wat leuk! Ja zeker, laat maar weten waar ik je kan contacteren.

    Lgs :)