Small planet airline

  • Ilse

    Hi!

    Zou iemand mij iets meer kunnen vertellen over de voorwaarden die

    Small planet airline aanbiedt? Ik heb meerdere keren gemaild hierover naar ze,

    en ze blijven aangeven dat ze hier niks over kunnen zeggen. Vreemd, want waar solliciteer je dan op?

    Ik zou graag willen weten wat voor contract, salaris en benefits ze aanbieden.

    Iemand een idee, of al aangenomen?

    Dankjewel alvast!

     

  • B

    Hoi Ilse en Anna,

    Ik ben een paar weken terug ook op screeningday geweest bij Small Planet. Ik heb een leuke dag gehad daar, de recruiters proberen je op je gemak te stellen. Ook heb ik een leuke indruk aan het bedrijf overgehouden. Voor zover ik weet gaat het om een jaarcontract. Echter, laten ze over de rest van de voorwaarden, benefits en salaris werkelijk niets los. Tijdens het final interview werd me steeds verteld dat je de voorwaarden en het salaris pas hoort als je een contract aangeboden krijgt. Wat me ook erg tegen viel is dat ze tijdens de final interview zo goed als hebben aangegeven me te willen aan nemen  maar dat ik twee weken later toch een afwijzing kreeg van een extern recruitment bureau dat niet eens de moeite nam om een fatsoenlijke afwijzing te schrijven (vol taalfouten en halve zinnen, dat terwijl het mailtje maar 4 zinnen lang was.)

    Al met al, heb ik nog steeds een positieve indruk van het bedrijf.

    Echter, het recruitment proces raakt kant noch wal naar mijn mening.

    Ik raad jullie wel aan gewoon te gaan en zelf je mening te vormen. 

    Ik heb leuke mensen ontmoet die dag en alle kandidaten waren het erover eens dat we een gezellige ochtend hebben gehad. Dus wie weet loont het voor jullie wel.

    Succes!

     

  • Isobel

    Hoi Ilse en Anna!

    Ik heb zo'n 3 weken geleden de selectiedag gehad en ben aangenomen. De arbeidsvoorwaarden zijn heel erg goed! Ik heb onlangs alles op papier gekregen en ik ging er eerlijk gezegd niet vanuit dat ze dit zouden aanbieden. Dus, no worries!!

    Ook krijg je een betaalde training van 2 weken in Vilnius (inclusief vlucht, hotel en ontbijt).

    Go for it!

  • Ilse

    Bedankt voor jullie antwoord!

    Beste L,kan je iets specifieker zijn?

    Wil graag weten wat voor salaris ze bieden. Is er een Cao, reiskostenvergoeding en pensioen?

    Wanneer begint de training? Hoeveel vlieguren bieden ze?

    Vind het gewoon ontzettend raar dat ze er niet transparant over zijn, krijg er een slecht gevoel bij

    waarom ik niet ga morgen naar de assesment day.

  • Isobel

    Hoi Ilse,

    Dus je gaat niet naar de assesment day morgen..? Dan heeft het ook geen zin om je alles te vertellen, toch?

    Mocht je het toch overwegen: je basissalaris is €1850 per maand, dit is gegarandeerd. Je vliegt dan tussen de 0-50 uur per maand. Dus, bij slechts 10 of 20 uur vliegen verdien je gewoon €1850. In de zomer kun je tussen de 50-80 uur werken en dan krijg je per uur €10,- erbij. Voorbeeld bij 80 uur: €1850 + 300= €2150. Je moet uitgaan van een gemiddelde van €2000.

    Het is geen NL, dus het woord CAO kennen ze niet. Je hebt uiteraard gewoon een contract. Reiskostenvergoeding heb ik nog niet gevraagd, maar ga er niet vanuit. Ik werk dit seizoen bij KLM en zelfs zij doen daar niet aan (wellicht is vast dienstverband anders). Pensioenopbouw heb je.

    Je kunt eind oktober beginnen, of begin november. Ik start zelf 9 november. Wellicht dat de data nog verandert, maar dit is wat ze mij aanboden.

    Maak je niet te druk, ze zijn nieuw in NL en voor hen was het ook nog even puzzelen. Gewoon gaan morgen, je bent sowieso een ervaring rijker en het is hartstikke gezellig!

    Groetjes

  • Isobel

    Helaas Anna, bruto ;) Hetzelfde verdien je bij Transavia, Corendon, Tui en zelfs KLM (maar daar kun je je daggeld lekker opsparen).

  • Wessel

    Hi, ik was gister op de screening day en vandaag al te horen gekregen dat ik aangenomen ben. Ik ben ingedeeld op de conversion van 18 oktober maar dat is ietwat kortdag, dus ga proberen naar 9 november verplaatst te worden… Super veel zin in!

    Andere van gister ook al het “verlossende” mailtje gekregen? :)

  • Isobel

    Gefeliciteerd Wessel! Super leuk, hoop je dan te zien! Je vliegt één dag van tevoren naar Vilnius en de 9e start je dus :)

  • Isobel

    Hoi Anna!

    Jij ook gefeliciteerd!! Bedoel je dat jíj niet eerder kunt beginnen dan december? Of is dat hun enige optie, om te starten in december?

    Groetjes!

  • Joep

    Beste R,

    Het is duidelijk dat je je niet echt hebt verdiept in de airline en de constructie van het contract. Met het contract krijg je een basissalaris en daarbovenop krijg je per blokuur nog betaald. Belastingen en dergelijken moet je gewoon in Nederland betalen aangezien je in Nederland based bent. Ja, je salaris is bruto, maar dat is overal zo. Bij het uitbetalen regelt de agency je belastingen en krijg je gewoon alles netto op je bankrekening. Afgezien van Nederlandse maatschappijen zul je bij buitenlandse maatschappijen die zich op AMS vestigen vrijwel nooit reiskosten vergoed krijgen. Small Planet Airlines gaat zich ook niet zelf op Schiphol vestigen om zomaar vluchten te doen, ze gaan vanaf Schiphol vliegen voor Neckermann. Ze hebben al vaker vanaf Schiphol operaties gehad en deze zomer hebben ze nog voor TUI gevlogen :)