AIVD - hulp gevraagd

  • Amber

    Hoi allen,

    Ik ben aangenomen bij KLM Cityhopper maar heb mijn AIVD keuring nog niet rond.

    Ik ben zo eerlijk geweest om te vermelden dat ik door Australië heb gereisd, waardoor ik nu in een hele lastige positie ben gekomen. Ik ben bezig met een National Police Check in Australië en dit is echt een onmogelijk iets. Ik heb ze na 5 weken wachten eindelijk gesproken en zij hebben mijn aanvraag niet verder in behandeling genomen omdat zij extra informatie willen. Ze hebben het steeds over: we need An extra proper Identification. Een paspoort en kopie van je creditcard is niet voldoende. Nu geven ze als voorbeeld een Bank Statement, welke mijn bank niet afgeeft. Ik ontvang namelijk mijn rekeningen in het Nederlands. Heel frustrerend.

    Zijn er mensen die ervaringen hebben met een veiligheidsonderzoek en ook tegen zoiets aanlopen? Ik wil zo enorm graag beginnen maar dit staat me echt in de weg..

    Groetjes

  • Denise

    Ik snap het niet zo goed.. ze vragen toch alleen of je in het buitenland hebt gewoond en dus bent ingeschreven? Waarom dan dat hele uitzoek gebeuren? Hopelijk gaat het sneller dan verwacht en kunnen jullie snel gaan vliegen!! 

  • Amber

    Denise

    Ik snap het niet zo goed.. ze vragen toch alleen of je in het buitenland hebt gewoond en dus bent ingeschreven? Waarom dan dat hele uitzoek gebeuren? Hopelijk gaat het sneller dan verwacht en kunnen jullie snel gaan vliegen!! 

    Op de formulieren staat niet vermeld dat je ingeschreven moet staan in een land waar je bent geweest. Er staat puur de vraag of je langer dan 3 maanden in het buitenland bent geweest. Ik heb het naar eer en geweten ingevuld, wat er voor heeft gezorgd dat ik nu al twee maanden wachten op een bewijs dat ik me netjes heb gedragen in Australië. Het document is inmiddels onderweg naar Nederland gelukkig. Nu hopen dat t snel binnenkomt bij het ministerie van binnenlandse zaken.