KLC selectiedag 2022

  • Shari

    Hallo, 

    afgelopen dinsdag mijn 2e selectiedag gehad. Het ging helaas niet zoals ik had gehoopt, maar ik heb toch nog goede hoop op een positieve mail. Zijn er nog meer mensen die wachten op de uitslag?

  • RD

    Ik heb mijn selectiedagen 11 november gehad en.ondanks daarbij echt dacht dat ik het verkknald had toch aangenomen!! Super blij en ik ben ook heel benieuwd of er meer mensen zij van 11 november zie zij aangenomen! misschien kunnen we een app groep aanmaken.

  • Matthijs

    Beste mensen, 

    Ik zou dolgraag solliciteren voor de functie van Cabin Attendant bij KLC, maar mede door mijn lengte wordt dit lastig. Ik ben 1.88, terwijl 1.85 de max is. Hoe kijken jullie hier tegen aan? moet ik het risico nemen en reageren, of afwachten tot de vacature bij KLM open gaat?

  • DeeDee

    Matthijs

    Beste mensen, 

    Ik zou dolgraag solliciteren voor de functie van Cabin Attendant bij KLC, maar mede door mijn lengte wordt dit lastig. Ik ben 1.88, terwijl 1.85 de max is. Hoe kijken jullie hier tegen aan? moet ik het risico nemen en reageren, of afwachten tot de vacature bij KLM open gaat?

    Welk “risico” loop je precies? In het slechtste geval word je op je lengte afgewezen. Wat ik overigens niet verwacht op een schamele 3 cm, maar dat terzijde. In het slechtste geval sta je met lege handen maar wel met een sollicitatie-ervaring rijker. Als je het niet probeert sta je sowieso met lege handen. Maar dan zonder ervaring. 

    Mijn punt: het is geen risico. Een risico is alleen een risico als je ook iets substantieels kunt verliezen door je keuze. En dat is in dit geval niet zo. Als jij bij KLC wilt werken, probeer het dan gewoon! Nee heb je, ja kun je krijgen.

  • K

    Hoi,

    Op 10 januari ben ik uitgenodigd voor de selectiedag. 

    zijn er nog meer toekomstige collega's die dan gepland staan?

  • Lotte

    K

    Hoi,

    Op 10 januari ben ik uitgenodigd voor de selectiedag. 

    zijn er nog meer toekomstige collega's die dan gepland staan?

    Wat leuk, veel succes alvast op de selectiedag! Ik ben op dit moment bezig met mijn sollicitatie voor KLC en ga deze na de feestdagen meteen insturen. Een korte vraag: wat voor een foto heb jij meegestuurd bij je sollicitatie? Ik zag dat dit gevraagd wordt naast cv en brief en ben aan het zoeken naar een geschikte en passende foto. Ben zo benieuwd waar jij en andere kandidaten voor gekozen hebben. Alvast dank voor je antwoord!

  • K

    Lotte
    K

    Hoi,

    Op 10 januari ben ik uitgenodigd voor de selectiedag. 

    zijn er nog meer toekomstige collega's die dan gepland staan?

    Wat leuk, veel succes alvast op de selectiedag! Ik ben op dit moment bezig met mijn sollicitatie voor KLC en ga deze na de feestdagen meteen insturen. Een korte vraag: wat voor een foto heb jij meegestuurd bij je sollicitatie? Ik zag dat dit gevraagd wordt naast cv en brief en ben aan het zoeken naar een geschikte en passende foto. Ben zo benieuwd waar jij en andere kandidaten voor gekozen hebben. Alvast dank voor je antwoord!

    Hoi Lotte, 

    Ik had een zwarte blazer aan met een witte blouse, haren in een knotje met een witte achtergrond. Beetje glimlachen en het komt helemaal goed! Ik had  wel duizend foto's gemaakt en uiteindelijk voor eentje die gewoon natuurlijk overkwam. Veel succes!

  • Lotte

    K
    Lotte
    K

    Hoi,

    Op 10 januari ben ik uitgenodigd voor de selectiedag. 

    zijn er nog meer toekomstige collega's die dan gepland staan?

    Wat leuk, veel succes alvast op de selectiedag! Ik ben op dit moment bezig met mijn sollicitatie voor KLC en ga deze na de feestdagen meteen insturen. Een korte vraag: wat voor een foto heb jij meegestuurd bij je sollicitatie? Ik zag dat dit gevraagd wordt naast cv en brief en ben aan het zoeken naar een geschikte en passende foto. Ben zo benieuwd waar jij en andere kandidaten voor gekozen hebben. Alvast dank voor je antwoord!

    Hoi Lotte, 

    Ik had een zwarte blazer aan met een witte blouse, haren in een knotje met een witte achtergrond. Beetje glimlachen en het komt helemaal goed! Ik had  wel duizend foto's gemaakt en uiteindelijk voor eentje die gewoon natuurlijk overkwam. Veel succes!

    Dank je wel voor je antwoord. Wat leuk om te lezen hoe jij het gedaan hebt met de foto, wat fijn dat je zo een mooie foto hebt kunnen maken en inleveren. Ik ga ook maar voor een nette outfit die goed past bij de functie, dan kan het daarop sowieso niet misgaan. Nogmaals bedankt en alvast veel succes straks op de selectiedag!

  • K

    Hoi Lotte, 

    Dankjewel! Ik begin wel wat zenuwachtig voor het gesprek te worden. Ik kan alleen maar verouderde topics terugvinden maar ik ga er gewoon neutraal in en laat het op me afkomen.

  • Lotte

    K

    Hoi Lotte, 

    Dankjewel! Ik begin wel wat zenuwachtig voor het gesprek te worden. Ik kan alleen maar verouderde topics terugvinden maar ik ga er gewoon neutraal in en laat het op me afkomen.

    Ahh dat snap ik, het is ook heel spannend zo'n selectiedag. Maar het komt vast goed. Wees jezelf en laat je enthousiasme zien aan de recruiters, meer kun je niet doen. En probeer vooral ook te genieten van het moment, het is zo speciaal om een selectiedag mee te mogen maken. Nogmaals heel veel succes, veel plezier, en wie weet tot ziens aan boord!