deeltijd

  • Duif

    Hallo,

    Graag zou ik solliciteren bij een luchtvaartmaatschappij waar je na de opleiding en eventuele inwerkperiode de mogelijkheid hebt om 70% of 80% te werken.

    Wie weet waar dit bespreekbaar is ?

    Groetjes Duif

  • stewardess.pagina.nl

    Beste Duif,

    Dit is per maatschappij verschillend. Soms wordt er ook gekeken of je al ervaring hebt als stewardess.

    Bij een chartermaatschappij, die meestal eerst met een seizoenscontract werken, worden meestal mensen gevraagd die fulltime aan de slag kunnen.

    Bij een lijndienst maatschappij kan dit anders zijn. Men heeft dan bijvoorbeeld als eis dat je eerst een jaar fulltime vliegt alvorens je een deeltijd percentage kunt aanvragen.

    Mocht je dus ervaring hebben dan zou dit in je voordeel kunnen werken. Is dit het geval dan zou je eens kunnen informeren bij KLM Cityhopper. Daar werkt men met diverse deeltijd percentages.

    Voor dergelijke vragen kun je ook altijd contact opnemen met de recruitment afdeling van de luchtvaarmaatschappij waar je zou willen solliciteren.

    Succes!

  • Duif

    Hoi,

    Bedankt voor de informatie, van Transavia en Martinair was mij dit gegeven inderdaad

    bekend dat deeltijd werken haast niet mogelijk is.

    Ik kan mij voorstellen dat ik tijdens opleiding en inwerktijd 100% moet werken maar daarna zou ik toch dolgraag 60-70% werken.

    Misschien heeft VLM, Cityhopper of Denimairways wel mogelijkheden dan als ik jou begrijp.

    Groetjes en bedankt van

    Duif