Welke opleiding

  • Bianca

    Hallo lezers van deze pagina,

    Dit jaar doe ik examen Havo5 met de talen Nederlands, Engels, Duits en Frans.

    Ik zou heel graag als grondstewardess willen gaan werken op Rotterdam Airport of Schiphol. Kan iemand mij informatie geven over welke opleidingen/cursussen ik hiervoor het beste kan gaan volgen en hoe oud je hiervoor moet zijn.

  • ik

    Je zou de Flightattendant College kunnen doen aan WTS (www.wts.nl) of anders TIO richting SRH…er zijn wel meer scholen hoor maar dit zijn er in ieder geval 2 van!!!

  • Nancy

    Ik heb de World Travel School in Rotterdam gedaan. Niet alle certificaten behaald.

    Het is een peperdure particuliere opleiding. ( wat ik gelukkig niet zelf hoefde te betalen maar mijn vorige werkgever heeft gedaan) Een toeristische opleiding is altijd meegenomen.

    Maar ik ben met mijn ziekenverzorging diploma ook op Schiphol terecht gekomen

    Ik heb 3 jaar op Schiphol gewerkt en er werken er zoveel als grondstwardess die geen toeristische opleiding hebben gedaan. Er werken ook veel studenten die nog studeren en die dat erbij doen.

    Ik zou zeggen sollicteer bij zoveel mogelijk maatschappijen.

    Capac is een uitzendbureau wat mensen detacheerd naar een afhandelingsorganisatie op Schiphol.

    Menzies Aviation heet dat.

    Een goede vriendin van mij heeft alleen huishoudschool gedaan en werkt er al 2 jaar als Checkin Agent ( zoals grondstwardess word genoemd)

    Ze zoeken nu bijv. Service Agents bij de KLM ( zie de KLM site)

    Vul het sollicitatie formulier in.

    Het zomerseizoen komt er aan dus nu hebben ze mensen nodig.

    je spreekt je talen.

    Rotterdam Airport heeft weinig tot geen vacatures omdat het verloop er ontzettend klein is.

  • O. Zaki

    Hallo , ik heb een lichamelijke handicap waarbij ik wel kan lopen en schrijven duidelijk praten enz. maar geen zware dingen doen lange afstanden lopen zonder steun en ik wil graag op schiphol werken , ik heb ze een emailtje gestuurd maar nog niks gekregen en ik wil advies krijgen wat ik zo onder andere kan doen op schiphol met een hbo diploma en welke opleiding ik moet kiezen om daar te werken ik zou graag van iemand advies willen krijgen want het is mij wens om daar te werken

    met vriendelijke groet , O.Zaki