Woon- werkverkeer

  • YShepherd

    Hoi,

    Kan iemand me vertellen of het altijd een vereiste is om binnen 1 uur op Schiphol te zijn. Is het mogelijk om alleen via bv Eindhoven te werken?

    Alvast bedankt!

  • stewardess.pagina.nl

    Hi,

    Binnen een uur op Schiphol kunnen zijn heeft te maken met o.a “reserve” diensten. Dit houdt in dat als er onverwacht iemand ziek is, of als er vertragingen zijn dat er een andere crew kan worden opgeroepen en dan moet je binnen het uur op Schiphol kunnen zijn.

    Dit betekent niet automatisch dat je heel dichtbij moet wonen. Als je er langer dan een uur over doet om op Schiphol te komen kun je er ook voor kiezen om je reservetijd op Schiphol uit te zitten of bij vrienden die in de buurt wonen. Er is geen garantie dat je wordt opgeroepen…..dus zo'n dag kan erg lang zijn. Helemaal als je meerdere dagen reserve zit.

    Je zou eens kunnen informeren welke regionale luchtvaartmaatschappij Eindhoven als standplaats heeft. Dan kun je daar opstappen en evt in de buurt wonen.

    Denk bijv aan KLMExel of VLM?

    Er zijn ook prive jet organisaties, echter deze zoeken vaak mensen met ervaring.

    Succes!

  • Duif

    Bestaat klm exel nog ?

    ik dacht dat die failliet waren gegaan

    of bedoelen jullie klm cityhopper, maar daar weet ik van dat je ook binnen een uur op schiphol aanwezig zou moeten kunnen zijn en niet als vanzelfsprekend eindhoven als opstap plaats/standplaats mag hebben

    vlm zit in rotterdam, belgie en engeland, helaas vliegen die niet op eindhoven voor zover ik weet

    was het maar waar want dat zou nou precies de werkgever en bestemmingen zijn die ik zoek.

    groetjes weer van duif

  • YShepherd

    Hartelijk bedankt voor de reactie. Ik ga solliciteren!

  • mart

    hoi,

    ik weet niks over de regels in jullie wereldje, weet alleen dat ik op nog geen half uur fietsen een mooi kamer te huur heb voor een leuk prijsje. kan iemand mijn vertellen op welk prikboord ik die neer kan hangen??

    mart

  • stewardess.pagina.nl

    Beste Mart,

    Als je woonruimte te huur hebt voor vliegen personeel dan kun je, door een onderwerp aan te maken op dit prikbord, een berichtje plaatsen.

    Geef aan: plaats, oppervlakte/omschrijving, prijs en hoe men contact met je kan opnemen.

    Beheerder.