VLM

  • Duif

    hoi hoi,

    Wie weet er iets van de sollicitatieprocedures en opleidingstijd bij VLM ?

    Sollicitatie gesprekken bijv. in het nederlands of engels of frans ?

    en ervaringen of het een prettige werkgever is ?

    Alvast dank en groeten van Duif

  • Jeroen

    Hoi Duif,

    een vriendin van mij werkt als stewardess bij VLM. De opleidingstijd duurt vier weken en wordt zowel in Nederland als in België gehouden. Daarna volgt nog een week met fam. vluchten. Solliciaties worden afgenomen in het engels, althans toendertijd, toen zij in dienst kwam. Misschien is dit reeds veranderd. Zij werkt nu alweer zo'n vier jaar met veel plezier bij VLM dus neem aan dat het een prettige werkgever is.

    Heb je ook plannen bij VLM te komen werken? En zo ja heb je al gesolliciteerd? Ben benieuwd.

    Groet

    JeroenDuif schreef:

    >

    > hoi hoi,

    >

    > Wie weet er iets van de sollicitatieprocedures en

    > opleidingstijd bij VLM ?

    > Sollicitatie gesprekken bijv. in het nederlands of engels of

    > frans ?

    > en ervaringen of het een prettige werkgever is ?

    > Alvast dank en groeten van Duif

  • Duif

    Ha Jeroen,

    Bedankt voor je reactie,het leek er even op dat niemand van deze airline heeft gehoord.

    Sinds gisteren staat er weer een vactaure op hun website voor stewardessen vanaf Rotterdam.

    Heb mijn cv en brief bijna klaar.

    Toch wel een eng idee dat de sollicitatie gesprekken in het engels zijn, in je eigen moerstaal kun je toch altijd het beste verwoorden/duidelijk maken en je van je beste kant laten zien.

    Maar goed niet geprobeerd is ever altijd mis.

    Mocht je nog meer tips e.d. weten, graag .

    Groetjes Duif

  • Jeroen

    Hoi Duif,

    heb je je brief al naar VLM verstuurd? En zo ja, heb je ook al iets gehoord? Ben heel benieuwd!!

  • Duif

    Ja Jeroen de brief is weg

    Zeg…….werk jij op personeelszaken daar ???

    doei doei

    groetjes van Duif

  • jeroen

    hoi duif

    een vriendin van mij heeft ook gesolliciteerd bij vlm maar is helaas afgewezen er was een groepje van 19 personen maar ze hadden er slechts 6 nodig dus ze hebben de besten eruit kunnen halen. heb jij ook een baan gekregen bij vlm of ben je nog aan het solliciteren? ben beniewd. en nee ik werk niet bij pz van vlm ben gewoon geinteresseerd.

    groet

    jeroen

  • Duif

    hoi jeroen,

    nee ik denk niet dat ik bij de uitverkorene hoor

    de dag na het gesprek was ik telefonisch niet bereikbaar en daarna ben ik op vakantie gegaan, ruim een week

    heb nog een mailtje en twee telefoontjes geprobeerd maar niemenad tot nu toe te pakken gekregen.

    had eigenlijk wel schriftelijk bericht verwacht

    ik had tijdens het info gedeelte wel zo m'n bedenkingen ( oa salaris) en het gesprek is verder wel aardig verlopen.

    de mensen waar ik kennis me gemaakt heb van vlm vond ik wel sympathiek en hun routes spreken mij ook aan en het feit dat het een kleiner bedrijf is dan bijv klm

    maar feit blijft dat ik een gezin heb en graag een kleiner contract zou willen wat een reden voor hun zal zijn om verder niet met mij in zee te gaan als je de keus hebt tussen jong en full time willen werken

    mijn voordeel is veel ervaring in dienstverlening/verzorging

    maar goed ik heb nog een leuke baan en zit niet op de schopstoel dus ik kijk rustig verder en wacht af of er nog leuke kansen of gelegnheden komen voor mij

    wat vond jouw vriendin van de hele sessie ?

    gaat ze bij klm of mp of trans verder solliciteren ?

    vliegen blijft magisch en mooi en ik zou het dolgraag een tijdje doen maar niet ten koste van echt alles

    tot zover jeroen,

    hartelijke groetjes van duif