eerlijk zijn...

  • chantal

    Het zijn niet alleen de sollicitanten die eerlijk moeten zijn ook een luchtvaartmaatschappij moet eerlijk zijn met het vertellen wat jou werkzaamheden zijn als je begint met het vak stewardess.

    Begin je als grondstewardess dan zijn de meeste ( jonge) vrouwen gestationeerd op de vloer bij een paal, om te zeggen goedemorgen u mag naar links, goedemorgen u kunt naar deze balie en staan dan uren op hun benen.

    Ook het werk wat je moet doen als het assisteren bij de Self Service incheck computers is niet geweldig, je zegt tegen de passagiers u kunt nu dit knopje indrukken daarna het andere knopje…

    Als ik daar sta en hoor hoeveel HBO ers er zo teleurgesteld zijn in het vak grondstewardess hebben ze al gauw de balen van vooral als men te horen krijgt hoeveel jaar het wel kan duren voordat ze uberhaupt in de lucht zitten.

    En eerlijk is eerlijk de KLM stewardessen die je ziet dat zijn met name toch oudere dames boven de 30-35 jaar.

    Dus het vak stewardess is niet zaligmakend.

    Chantal

  • fan

    Hoi Chantal,

    Ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor de functie van grondstewardess bij KLM.

    Ik heb een HBO opleiding, een jaar universiteit en 2,5 jaar werkervaring achter de rug en hoop bij KLM een leuke tijd tegemoet te gaan, maar als ik het zo hoor kan dat nog wel eens tegen gaan vallen.

    Mijn idee is ook om over een tijdje te gaan vliegen. Weet iemand of het lastig is om vanuit deze functie te solliciteren voor cabin attendant?

    Bedankt, Fan

  • stewardess.pagina.nl

    Dag Chantal,

    Dank je wel voor je bericht.

    Het is jammer dat je negatief bent over het werken als grondstewardess. Werk je zelf als grondstewardess?

    Daarnaast denk ik dat je 2 dingen door elkaar haalt.

    Het werken op de grond en het werken in de lucht zijn 2 verschillende beroepen.

    Het een is geen vereiste voor het andere. Je solliciteert voor een baan als grondstewardess of voor een baan als stewardess. Dit zijn verschillende procedures. Er zijn uiteraard mensen die beide hebben gedaan.

    Sommige mensen werken liever op de grond en kiezen voor een baan als grondstewardess. Anderen vliegen liever.

    Daarnaast is de leeftijd 30-35 niet waar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de stewardessen van KLM Cityhopper, die zijn veelal jonger dan 25 jaar. Ook bij KLM is niet iedereen ouder dan 30. Het gaat om de capaciteiten die je bezit en niet om leeftijd. Mensen van 23 hebben evenveel kans als mensen van 32. (ben zelf bijna 29 en vlieg al 8 jaar voor KLM)

    Fan, gefeliciteerd met je baan als grondstewardess.

    Misschien is het leuk als je iets kunt vertellen over jouw ervaring tzt.

    Groeten

    Beheerder en KLM stewardess

  • sofi

    hoi fan,

    ik ben namelijk benieuwd hoe jouw sollicitatiegesprek is gegaan,welke vragen ik kan verwachten en of je nog tips voor mij hebt,want k heb ook binnenkort een gesprek..

    alvast bedankt,

    sofi