een vraagje over babys

  • arie

    hoe is jullie ervaring met babys in het vliegtuig,bevoorbeeld met het landen en stijgen.

    hebben ze daar nu erg last van met hun oren of kan dat mee vallen.

  • nancy

    Reizen met baby's gaat prima hoor. Je moet er zelf een beetje makkelijk in zijn. Ik heb voor het eerst gevlogen dat ik 6 weken oud was. 3 keer per jaar San Francisco Amsterdam. Later kwam mn broetje er ook nog bij, mijn moeder deed het met alle gemak.Alleen, met 2 kleintjes. Gewoon doen, gaat echt wel lukken

  • beheerder

    Hi Arie,

    Ik ben zelf stewardess en heb al menig baby aan boord gehad.

    Of er klachten zijn verschilt zeer per kind.

    Als volwassene kun je “klaren”. Bijv even gapen of kort je neus dichtknijpen en voorzichtig blazen. Dit kun je niet aan een baby uitleggen,dus dat is wat lastig.

    Als je baby verkouden is dan is vliegen niet echt ideaal.

    Maar je kunt ook zelf wat oplossingen verzinnen door bijv een flesje te laten drinken bij het opstijgen of bij het inzetten van de daling.

    Heb je nog meer vragen dan zou ik even met je huis/consultatie arts overleggen, of eventueel (ook voor vragen over bijv vaccinaties indien je gaat reizen naar binnenlanden van “risico”gebieden zou je contact kunnen opnemen met de travel clinic op schiphol of klm health services…….zij staan ook op de site stewardess.startpagina.nl).

    Succes!

    Beheerder stewardess.startpagina.nl

  • Corine busser

    mijn dank is groot voor de tip.zal het aan me dochter door geven.:)

  • Corine busser

    ook bedank nancy.

  • arie

    sorry dat was me nick naam groetjes arie.