Arkefly en CAO

  • Debbie

    Ik ben aangenomen bij Arkefly en begin over 2 weken met de opleiding tot Cabin Attandent. Nou heb ik te horen gekregen dat Arkefly geen CAO heeft. Wie weet hier meer over?

  • stewardess.pagina.nl

    Hi Debbie,

    Gefeliciteerd met je baan! Hopelijk ga je daar een leuke tijd hebben.

    Ik durf niet met zekerheid te zeggen of ArkeFly een cao heeft. Aangezien ArkeFly van Tui is, en veelal de chartervluchten uitvoert zijn bijv onderhandelingen over een cao vaak niet eerste prioriteit.

    Nu is het niet zo dat ze je 24 uur per dag kunnen laten werken….daar is de wet voor. Volgens de wet mag je een aantal uren werken of vluchtbewegingen maken en daarbij hoort een bepaalde hoeveelheid vrije tijd.

    ArkeFly wordt overigens niet vertegenwoordigd door het VNC (Vereniging van Nederlands Cabinepersoneel). Misschien iets voor in de toekomst. Het VNC is bijvoorbeeld aanwezig bij het voeren van cao onderhandelingen bij de diverse maatschappijen.

    Kortom, een vrij technisch verhaal.

    Feit blijft dat het belangrijk is dat het cabinepersoneel voorzien is van een cao.

    Je weet dan waar je precies aan toe bent.

    Tot slot zou je eens kunnen informeren bij wie je nu precies in dienst bent.

    ArkeFly bv of Tui?

    Hoe dan ook…….many happy landing!

    Cindy

    Beheerder stewardess.startpagina.nl

  • W

    HI Debbie, gefeliciteerd! Dan zijn we van nu af aan collega's!!! Ik ben namelijk sinds kort ook in dienst van Arke en heb het super naar mijn zin. Pas mijn eerste vlucht los gehad en echt geweldig. Ik weet ook nog niks over een CAO, maar ik kan je zeggen de WRR van Arke is wel goed hoor. Mijn rooster ziet er in ieder geval goed uit! Het salaris is wat aan de lage kant, maar door al die netto toeslagen kom je al een heel eind. Succes met je ini en wie weet tot snel in een arke toestel!

  • E

    Hallo iedereen,

    Aller eest gefeliciteerd voor de mensen die zijn aangnomen!

    Ik wil ook graag solliciteren bij ArkeFly. Maar eerst wil ik graag meer informatie over het werken bij deze maatschappij. zoals wat voor contract krijg je? en wat is het salaris? en hoe is de selectie procedure.

    kan iemand me meer vertellen? Debbie schreef:

    >

    > Ik ben aangenomen bij Arkefly en begin over 2 weken met de

    > opleiding tot Cabin Attandent. Nou heb ik te horen gekregen

    > dat Arkefly geen CAO heeft. Wie weet hier meer over?