Ver van Schiphol wonen :-(

  • Emma

    Diep in mijn hart wil ik al jarenlang (grond)stewardess worden. Binnenkort ben ik afgestudeerd, en dit lijkt me een mooi moment om (een tijdje) in de luchtvaartdienstverlening te gaan werken.

    Mijn reistijd naar Schiphol is echter 2 uur, dus wat dat betreft word ik direct afgewezen voor welke functie dan ook. Natuurlijk ben ik bereid te verhuizen, maar alleen indien ik aangenomen word.

    Hoe zit het met het vinden van betaalbare woonruimte in de buurt van Schiphol, op korte termijn? En kun je überhaubt solliciteren wanneer je nog niet in de buurt woont?

    Ik hoop dat iemand hier meer over weet. Alvast bedankt!

  • cindy

    zie ook woon-werkverkeer op dit prikbord.

    groeten.

  • W

    Hi Emma,

    Je kan gewoon solliciteren hoor! Dat uur van Schiphol is voor je Stand by diensten. Je kan ook gewoon in je huidige woonplaats blijven wonen en zorgen dat je tijdens je Stand by diensten een verblijfplaats hebt die een uur of minder van Schiphol af is. Bij mij in mijn ini zaten ook meiden die nog in hun huidige woonplaats woonde en of nog gingen verhuizen of daar blijven wonen en dan tijdens hun stand by diensten ergens anders verbleven. Betaalbare woonruimte in de buurt van Schiphol weet ik niks van. Ik woon in een dorp vlak bij Amsterdam ongeveer 20 minuten met de auto dus daar heb ik geen kennis van. Succes met solliciteren en gewoon doen!