informatie

• Veronique

Hallo, mijn dochter van 17 jaar wil graag stewardess wonen. Voor bijna alle opleidingen is zij te jong of komt ze niet in aanmerking omdat zij geen Havo diploma heeft. Zij heeft haar Mavo diploma en doet nu 4 Havo. Wie heeft tips voor haar (zij blijft dit jaar zitten) om een vooropleiding te gaan doen wat gaat aansluiten op een stewardessen opleiding? Ik hoor graag!

• Chan

Ik ben bijna afgestudeerd aan de World travel school. ( www.wts.nl )

Het is een korte praktijkgerichte opleiding.

Ik denk eerlijk gezegd dat uw dochter te jong is voor deze opleiding omdat deze opleiding binnen een halfjaar wordt gedaan.

En dan is zij waarschijnlijk 17/18 en is de banenkans voor haar erg laag denk ik.

Ik zou roc airport adviseren. ( www.roc.nl )

Dat is een 3 of 4 jarige mbo opleiding waarbij ook wordt stage gelopen.

Succes!

• Wendy

Als ik uw dochter mag adviseren zou ik MTRO of NHTV gaan doen. De opleiding gespecificeerd in het vak stewardess zijn vaak dure particuliere opleidingen. Wanneer je die opleiding hebt gedaan is er nog geen garantie dat je wordt aangenomen bij een luchtvaartmaatschappij (al zeggen ze dat wel).

Zelf wilde ik toen ik van de MAVO kwam ook zo'n opleiding gaan doen en mij moeder heeft mij toen wijselijk naar de MTRO gestuurd. Dit is een opleiding in de toerisme die veel meer toekomstperspectief biedt omdat als je niet wordt aangenomen als stewardess, je altijd iets anders in de toerisme kan doen en het is tevens een goede vooropleiding. Ik heb daarna nog HBO gedaan. Inmiddels vlieg ik al weer een tijdje bij een Nederlandse Luchtvaartmaatschappij en dit zonder specifieke opleiding voor het beroep . Ze kijken bij zo'n luchtvaartmaatschappij meer naar de persoon dan of er een specifieke vooropleiding voor het beroep is gedaan. Het geeft je geen streepje voor. Ik heb ook genoeg collega's die bijvoorbeeld gestudeerd hebben aan de universiteit of HEAO. Als je dan stopt kan je altijd nog ergens anders een goede baan krijgen.

En idd als je 17 bent is de banenkans erg laag. Zelfs bij 21 worden ze zelfs nog afgewezen op leeftijd. Ik zou als ik haar was eerst nog lekker een paar jaartjes genieten op school en een goede opleiding aan doen en daarna solliciteren als stewardess.

Heel veel succes en ik hoop dat u hier wat aan heeft en dat u dochter haar juiste keuze maakt!!!

• Chan

Ja dat is idd allemaal zo….mtro is ook een goede oplossing…

En als ze zeker weet dat ze stewardess wil worden kunt u voor haar kijken bij ROC airport…

Mtro is ook opleiding van het ROC.

Dus die kosten zullen ongeveer hetzelfde zijn…

De particuliere opleiding die ik doe is erg goed……maar ik ben zelf 21….

MTRO of Airport is het best als je nog jong bent!

• lonneke

neem aan dat ze naar het luchtvaartcollege in hoofddorp gaat?Veronique schreef:

>

> Hallo, mijn dochter van 17 jaar wil graag stewardess wonen.

> Voor bijna alle opleidingen is zij te jong of komt ze niet

> in aanmerking omdat zij geen Havo diploma heeft. Zij heeft

> haar Mavo diploma en doet nu 4 Havo. Wie heeft tips voor haar

> (zij blijft dit jaar zitten) om een vooropleiding te gaan

> doen wat gaat aansluiten op een stewardessen opleiding? Ik

> hoor graag!