Dames 1tip! voor sollicitatie klm via uitzendbureau

• lonneke

Als je gaat solliciteren voor de klm……..doe dit niet via een uitzendbureau…. schrijf direkt naar klm. Ze hebben daar totaal geen benul waar ze mee bezig zijn….. Ik heb ooit gesolliciteerd via randstad en werd toen afgewezen omdat ik geen stewardessentype was……… 1 dingetje hadden ze over het hoofd gezien dat ik al 3,5 jaar ervaring had bij een andere maatschappij. Helaas is het zo dat als een uitzendbureau je afwijst je een jaar moet wachten voordat je weer mag solliciteren!. Mensen doe het niet!

groetjes lonneke

• Katrien

lonneke,

Kan jij dan een inside adres geven waar naar te schrijven. Ik ben 22 mei bij Adecco geweest voor een voorselectie maar ben er jammer genoeg niet doorgeraakt. Als ik de site van klm kijk en mail naar klm.recruitment@klm.com dan verwijzen ze je door naar Adecco of Content.

Groetjes,Katrien

• lonneke

ja heb ik …………… KLM recruitment services. Postbus 7700. 1117 ZL Schiphol. Gewoon een open sollicitatiebrief sturen…. Helaas is het wel zo dat als je afgewezen bent via een uitzendbureau, je een jaar moet wachten voordat je weer mag solliciteren bij de KLM. Dus dat houdt in jouw geval in dat je moet wachten tot mei. Suc6 alvast

groetjesKatrien schreef:

>

> lonneke,

> Kan jij dan een inside adres geven waar naar te schrijven.

> Ik ben 22 mei bij Adecco geweest voor een voorselectie maar

> ben er jammer genoeg niet doorgeraakt. Als ik de site van

> klm kijk en mail naar klm.recruitment@klm.com dan verwijzen

> ze je door naar Adecco of Content.

> Groetjes,Katrien

• Manon

Lonneke,

Overal ook op de site van KLM zelf wordt aangegeven dat ze de voorselecties doen via het uitzendbureau. Ik heb binnenkort een eerste gesprek bij een uitzendbureau. Raad je mij aan om deze te skippen en mijn brief naar het adres dat jij heb opgegeven te sturen? Ik ben bang dat ze daar die brieven weer doorsturen naar de desbetreffende uitzenbureaus. En mocht je na je eerste gesprek afgewezen zijn, dan weet KLM dat toch niet? Want het eerste gesprek is een medewerker van het uitzendbureau zelf. Of geven ze dit door aan KLM?

Een ander vraagje. Tijdens de sollicitatie is het van belang om in een rok-pak te komen? En wat zijn de eisen van KLM zelf, qua make-up en je haar?

Groetjes en bedankt!!

• lonneke

Tja ik ga je niet een tip geven om die afspraak te skippen…….. wat je wel kunt doen is even contact opnemen met de klm zelf om te vragen of je rechtstreeks kunt solliciteren omdat je zoveel negatieve verhalen hebt gehoord……..Zou absoluut in rok-pak gaan……daar zijn ze erg op gespitst…… 1e indruk….! make up…. absoluut maar niet overdreven. De sollicitatie bij de klm vond ik erg relaxed en helemaal niet zoals de spookverhalen rondgaan……. je krijgt een gesprek met de selecteur ( in mijn tijd he) …….. dan een rollenspelletje…… ( improviseren erg belangrijk) en dan naar de kantine wachten of je door mag naar 2e gesprek en dan is het afwachten……… maar ik vond ze erg relaxed en vriendelijk

groetjes en heel veel succes! ( bij welke keuze je maakt)

• Marion

Hi Meiden,

Vroeger werkte het truucje om naar dit adres te sturen wel maar tegenwoordig sturen ze alles door naar de uitzendbureau's. Dit weet ik uit eigen ervaring, heb woensdag mijn gesprek bij Adecco. Spannend!!!

Groetjes Marion

• Vliegmiepje in spe

Spannend Marion!!!

Ik heb mijn mailtje naar adecco vandaag verstuurd en ik

wordt morgen gebeld… Ik heb 2 jaar geleden al gevlogen

bij Transavia. Was erg leuk, alleen het is zo balen

dat je er daar elke winter weer uitgekelderd wordt.. :(

En die stopjes Maastricht en Groningen heb je na een seizoen

ook wel gezien.. Ik hoop echt dat ik aangenomen wordt bij de Klm.

Dan heb je ECHTE stops!! :D

• Vliegmiepje in spe

Trouwens… kan iemand mij vertellen wat ze zoal gaan vragen bij adecco??

Daar ben ik wel erg benieuwd naar.. ! Twee vriendinnen van mij zijn beiden afgewezen bij adecco terwijl ze al ruim twee jaar voor Transavia vliegen.. “ ze waren niet wat Klm zocht..” Ik ben dus best wel een beetje nerveus… Had echt verwacht dat zij erdoor zouden komen…

• Linda

Wat kan ik nou het beste doen?

Direct de sollicitatiebrief naar de KLM sturen of naar het uitzendbureau wat bij de advertentie staat?????????

(Ik begrijp namelijk dat ze die direct doorsturen naar het uitzendbureau)

Wie o wie geeft mij duidelijkheid!

O ja, is KLM de enige die zijn personeel zelf opleid?

Groetjes Linda

• lonneke

elke maatschappij leidt zn eigen personeel op.! duurt gemiddeld 4 tot 6 weken………….krijg je wel een basisloon voor