the brace position

• Manwai

hoi hoi!!

ik moet een werkstuk maken over wat ik later wil worden en ik heb stewardess gekozen.

alleen ik weet niet wat the brace position is, waarvoor moet je die gebruiken en waarom?

hopelijk kunnen jullie mij helpen!

groetjes manwai

• lonneke

brace position houdt in dat passagiers tegen de stoelleuning voor hen met gekruiste armen zitten……… dit houdt de impact “tegen” ……….. dus eigenlijk om erge verwondingen tegen te gaan…………. Voor de bemanning geldt weer een andere brace position…………. dit ligt aan de crewseat ………kijk je vooruit of achteruit…….. kijk je vooruit dan is het zittend op de binnenkant van je handen……… riem goed vast en goed rechtop zitten met je hoofd tegen de leuning…….. kijk je naar voor dan is het net andersom en hou je je kin tegen je nek……..hoop dat je er wat mee kunt

groetjes lonneke

• Manwai

ik snap het nu, hartstikke bedankt!

• Manwai

Oepsie ik heb nog een vraagje…

als de hand bagage gaat vallen doordat de kasten niet goed dicht zitten… moet je dan ook de brace position doen???

Groetjes Manwai

• lonneke

je hebt een voorbereide noodlanding……….dan hebben we een checklist en kijken we ook goed naar de bagagbakken etc ( je hebt dan de verwachte tijd die over is om te landen). onvoorbereide noodlanding is het zo dat al zijn er 3 bagagbakken over…………je blijft in de brace-position zitten…………….. ALTIJD! eenmaal op de grond ga je waarschijnlijk toch evacueren dus het is belangrijk dat je zelf gewoon goed de procedures doet en er zelf zo min mogelijk risico loopt zodat je die evacuatie kunt doen

• lonneke

sorry heb het verkeerd om gezet……….. naar voren kijken met brace position is kin tegen nek en naar achter is tegen de stoelleuning…………..oeps……Hou er wel rekening mee dat dit verschilt per maatschappij

• Manwai

oke hartstikke bedankt!

• lonneke

Graag gedaan!Manwai schreef:

>

> oke hartstikke bedankt!