2e ronde KLM

• Mariska

Ja ik ben door naar de 2e ronde. Deze keer bij KLM zelf. WIe heeft er nog tips voor deze sollicitatieronde? Hoe doen de sellecteurs tegen je en zijn ze echt zo koud als er gezegt wordt?

Laat me snel weten!

Lonneke, bedankt voor je reactie, heel leuk om te lezen. Verder nog meer tips voor de sollicitatie??

Groeten Mariska

• Mariska

Sorry Lonneke zie nu pas je tip. Goed dat je zegt dat het heel relaxed is bij de selecteurs. Zie er nu al wat minder tegen op. Volgens mij maakt het toch ook uit wie er tegen over je zit en of diegene een goede dag heeft.

Ben erg benieuwt weet jij iets over de lengte eis? Zijn ze echt zo streng dat ze je gaan meten als je klein bent? En wat hebben ze liever, een met ervaring in vliegen of juist niet?

Groeten MAriska

• lonneke

Hoi Mariska!

Gefeliciteerd meid …………….. eigenlijk ben je al binnen…………. Bij mij was het toen de 1e en 2e ronde op 1 dag…….. Wat heb je gehad? alleen een gesprek of ook het rollenspel? Ga gewoon weer netjes………… ( mantelpakje) make-up goed verzorgt en blijven lachen ( niet krampachtig he nergens voor nodig) ze weten heel goed dat je nerveus bent en houden daar echt wel rekening mee………. Vroeger was het zo dat ze heel servicegericht waren maar nu zijn ze toch op zoek naar wat assertievere personen ( je moet stevig in je schoenen staan aan boord) . Krijg je een rollenspel met een lastig persoon………. trek je grenzen…… blijf beleefd maar ga niet de onderdanige stewardess uithangen…..De grens voor de lengte is iets naar beneden gesteld …… ik ben 1.64 en geloof dat ie nu rond 1.60 ligt……… als ze twijfelen wordt je idd gemeten………Hoe lang ben je? Denk niet dat dat nog het geval is voor jou want dan hadden ze dat de eerste ronde al gedaan…

Heb je nog meer vragen ………. shoot! ik weet hoe het is……………. en ben blij als ik andere mensen kan helpen.

groetjes lonneke

• Mariska

Ha Lonneke,

Dank je wel voor je felicitatie!

Ik heb een gesprek bij Content gehad. Hier werd uitdrukkelijk naar je werkervaring gevraagd en waarom je stewardess wilt worden.Ik heb dus al vlieg ervaring dus dat was makkelijk. Alleen hoe ben jij in de groep vond ik een moeilijke vraag maar dat ging uiteindelijk ook goed. Ik ben iets kleiner dan 1.60 dus dat is misschien toch nog een puntje. Verder kom ik er wel doorheen hoop ik!

Hoe is de sfeer aan boord? Wel gezellig?? Hoe wordt je beoordeeld? Veel rapportjes? Laat me nog gauw even weten. Heb je nog meer inside information voor me van de KLM?

Alvast bedankt!!

Groeten Cecile

• lonneke

Hoi maris……..heb je een emailadres……kunnen we even telnrs uitwisselen dan kunnen we misschien ff bellen dat is wel zo makkelijk……………. je hebt een hoop info nodig…………. en als het aan mij ligt lig ik vanavond om 12 uur nog te tikken zoveel info heb ik……………………..

• San

Aan de andere kant Lonneke… Wij zitten allemaal aandachtig jouw verhalen te lezen, en ik denk dat ik niet de enige ben die wel nieuwsgierig is naar die info (ladies??)! Misschien wil je wat info uit dat mailtje kopiëren en hier plaatsen?

Groetjes ;-)

• Mariska

Lijkt me een goed idee Lonneke! Dit is mijn adres en mail me dan je 06 dan gaan we snel bellen.

Ik hoor graag van je!!!

Groeten Cecile

• Mariska

Oh sorrry je ziet het niet. crispy31@hotmail.com

Groeten Mariska

• lonneke

ok …… als iedereen ervan meegeniet dan maar zo-))) kijk je hebt zo'n 7000 collega's dus in het begin voel je je best een beetje verloren.. elke keer een andere bemanning waar je je vlucht mee gaat doen…….. maar binnen 2 minuten ben je een groep………. de sfeer is meestal super ( heb ook wel eens mindere vluchten gehad maar die zijn op 1 hand te tellen, je kunt het niet altijd met iedereen vinden toch). Zeker de langere reizen wordt er meestal wel wat ondernomen……. 5 dagen johannesburg……..jongens kom op we gaan naar het krugerpark op safari!….. 9 dagen kuala lumpur………….kom op jongens we gaan lekker de stad in……..eten, massage en daarna ff stappen………. 9 dagen bonaire………… Jippie lekker de zon in ( als het hier -5 is)……….. maar dr zitten natuurlijk ook wel minpunten aan…….. een bemanning die niet leuk is, een bestemming waar je niks kun……….. vlak het tijdsverschil ( jetlag) niet uit! dat hakt er aardig in………… maar ik vlieg 6 jaar…………. en zou het echt nog niet op willen geven!

• Tina

Hoi Lonneke!

Wanneer mag je Business Class gaan vliegen bij KLM? En welke cursussen om je zelf te ontwikkelen heb jij al gevolgt of aangeboden gekregen?

En weet je ook waar de cursus voor de BC uit bestaat of is hier geen speciale cursus voor?

Of misschien is er al op dit forum iemand die hier al bij vliegt. Laat het me snel weten!

Groeten Tina