Uiterlijk, make-up

• Emma

Ik overweeg te solliciteren als luchtstewardess, en heb een beetje problemen met het ‘tutgehalte’. Natuurlijk hoort het erbij, en is de eerste indruk belangrijk maar ik heb zo mijn grenzen.

Uit dit forum maak ik op dat je bij de eerste selectie al in mantelpakje zou moeten verschijnen, en keurig in de make-up moet zitten.

Beetje make-up lukt me nog wel, maar ik hou het wel graag natuurlijk.

Maar… een mantelpak heb ik niet, en ik heb eerlijk gezegd ook weinig zin om er speciaal een te kopen. Is het echt not-done om in een nette broek aan te komen?

Kortom: wat wordt er van een wannabe-stewardess verwacht qua uiterlijk/kleding, en wordt je er direct op afgewezen indien het ‘ondermaats’ is?

• stewardoos

Hallo Emma,

Als je geen zin hebt om speciaal voor je sollicitatie een mantelpakje aan te schaffen, wil je het dan eigenlijk wel?

Uit ervaring weet ik dat het echt nodig is om in een mantelpakje te verschijnen.

Ook ik heb speciaal voor mijn sollicitatie een mantelpak moeten kopen.

Het is wel even veel geld, maar als je er een baan aan over houdt die je graag wilt hebben, maakt dat toch niets uit??

Succes ermee!

• Duif

Het lijkt mij dat je in z'n totaliteit een nette en verzorgde indruk maakt (nagels/ handen nette gepoetste schoenen, geen knopen of zomen die niet in orde zijn haren met nette spelden e.d.)

Gewoon dat aan je te zien is dat je hier oog en aandacht voor hebt.

Dit moet toch zonder ‘mantelpak’ ook heel goed mogelijk zijn om uit te stralen.zou ik zo denken.

Met een mantelpak maar daarbij géén mooie panty/ schoenen uitgroei van je geverfde haren is echt geen garantie voor succes en verder moet je eigen ‘ik’ presentatie daarbij toch de doorslag geven.

Dus dames zonder mantelpak, maar wel ‘gekleed’ moet je sollicitatie zeker ook een kans van slagen hebben.

Groetjes Duif

• lonneke

weet je waarom in een mantelpakje? hoe staat het je …….je gaat ook een uniform dragen…………….. ze willen het geheel plaatje dus als het je waard is ga je in mantelpak………….

• Duif

Ik mag hopen dat het wel of niet staan van een mantelpak niet de doorslaggevende selctiecriteria van klm is ,dat zou het niveau anders wel naar beneden halen.

Ik ga er verder wel van uit dat er ervaren personeels mensen bij klm zitten die ‘door een mantelpak’ heen kunnen kijken (en daar moet je toch van uitgaan vind ik)

groetjes duif

• lonneke

ben ik ook met je eens maar het is gewoon algemeen bekend dat dames een rok of mantelpakje horen te dragen en dat is niet alleen bij de klm maar ook bij transavia etc………. het gaat om het voorkomen………… iedereen weet dat de selecties bij welke maatschappij niet eenvoudig zijn………… en als het nou algemeen bekend is…….. wat moet je daar dan nog op zeggen …..en nee ze kijken daar niet doorheen is mijn ervaring……..maar goed ieder moet dragen waar hij of zei zich prettig in voelt…….

• lonneke

en als ze dr grenzen al stelt bij het dragen van een mantelpakje………..dan wordt het uniform helemaal gezellig

• Duif

hoi Lonneke,

als ervaringsdeskundige zal jij het echt weten en natuurlijk ervaren hebben en ik zou zelf ook niets nalaten om maar te kunnen slagen bij mijn sollicitatie.

Maar het zijn wel zaken waar ik gewoon over nagedacht/ afgevraagd heb want houding en uitstraling zijn toch ook wel erg belangrijk in dit vak denk ik.

M'n verhaal is ook niet bozig bedoeld want ik neem al je tips en goede raad echt ter harte Lonneke, want hartstikke goed wat je hebt aangekaart mbt de uitzendburo's/ voorselectie's.

Daar begint het eigenlijk allemaal mee (heb zo al mijn ervaringen en vroeg me inderdaad af of hier mensen zitten die geschoold zijn als bijv personeelsadviseur en verstand hebben van diverse opleidingen die geschikt zijn om daarna goed als stewardess te kunnen werken )

Maar genoeg voor zover, volgens mij ben je een aanwinst in iedergeval voor het prikbord.

Groetjes Duif

• San

Nou meiden, ik ben het roerend met jullie eens, maarrrrrrrrrrrr…. Ik heb nu drie steden afgesjouwd en ik kan niks vinden. Kan het ook een nette rok zijn met een ander jasje of bloesje (ik snap dat het allemaal lang en kuis dient te zijn) met een paar mooie nette (dichte) schoentjes of zoiets?

Ik weet dat het een beetje truttig klinkt maar ik zou het wel heel rot vinden als ik uitgerekend daarop word afgewezen, dus hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Ik vind het zooo lastig om een mooi passend rokje met bijpassend jasje te vinden, het heeft bijna allemaal wel iets…

Alvast bedankt.. En trouwens, nu ik hier toch ben; als je je ogen laat laseren, terwijl je eerst min 6 had bijvoorbeeld, is dat toch gewoon ok (ff checken)?

Thanks, fijne avond!

• lonneke

nee hoor t hoeft helemaal niet kuis te zijn gewoon knielengte……….. kijk anders eens bij de otto of de wehkamp……..hoeft echt niet duur te zijn…… en volgens mij zit dat met dat laseren wel goed………. vraag anders een uitdraai bij een opticien als je op zker wilt spelen

suc6

groetjes lonneke