belgische kandidate

• befly

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een hele sympathieke belgische kandidate ontmoet tijdens onze sollicitatie voor cabin crew bij martinair.Maar helaas heeft zij de laatste ronde niet gehaald bij martinair.Nochthans had ze al 6 jaar ervaring in de luchtvaart en als je ze zou zien zou je denken dat ze al een stewardess is.Waarom ze kwam soliciteren in nl is om dat belgie verzadigt is van cabin crew na de vele faillisementen.Ik vind het spijtig dat ze er niet bij is.Van leeftijd is ze 36 maar je zou het haar helemaal niet geven.Ik wil haar helpen voor in de toekomst om toch een stewardess te worden.Ik heb haar gezegd dat ze eens kan proberen bij Transavia en KLM.Ze heeft een stand by adress in nederland.En is weer bereid om telkens 40 euro verplaatsingkosten te doen per uitgenodigde sollicitatie gesprek.

Nu als je dit wil betalen ben je toch wel echt gemotiveerd hé.Reden waarom ze niet werd aangenomen bij martinair was dat ze twijfelen of ze in een team kan werken met evtueel ook jongere purshers aan boord.Maar ze werkt al enkele jaren als grondhostess dat is toch ook in een team werken.Kan iemand hier omtrent raad geven. Alvast bedankt.

• Duif

Is VLM in Rotterdam misschien iets voor haar om te solliciteren ?

(vlaamse luchtvaartmaatschappij www.flyvlm.com)

groetjes

• c

Denk dat ze zeker een kans zou maken bij KLC.

Misschien kan ze mij mailen? lilaleave@hotmail.com

• Tina

Hallo Befly!

Laat die dame maar haar c.v. naar me toe mailen misschien kan ik iets voor haar regelen. Wel graag met pasfoto dan kan ik zien bij welke maatschappij zij het beste zou passen.

Groetjes Tina

• befly

Wat een fijne site en nuttige tips.

KLC brief verstuurd,afgewezen zonder feedback nog telefonisch nog per brief waarom negatief.

ARK Fly idem maar kreeg een brief terug, negatief stond vermeld maar kreeg wel een brief met de verreisten.Zij deed aan die verreisten (spreekt Nederlands Frans Engels )want had voordien contact genomen met een medewerker van reqruitment en gaf de raad haar brief op te sturen.

VLM negatief.Toch is ze dapper en geeft het nog niet op,ze gaat er voor.Tina,hoe kan zij jou best bereiken en wat zijn jou bevindingen hier van.Op haar taal,uiterlijk,kleding manier van omgaan met mensen is er echt niets op aan te merken.Ik denk ben er zeker van de airline die haar aanneemt heeft héél véél geluk.Ze heeft me alles uitgelgd en wil geen 9-5 job,maar werken in een sfeer met verschillende culturen,mensen enz.Alle tips welkom

Bedankt.

De volgende keer zal ik het proberen korter te houden.

• Tina

Toch doet ze iets niet goed. En dat is niet persoonlijk bedoelt maar zakelijk.

Mijn email: stess33@hotmail.com

Groet Tina

• stewardess.pagina.nl

Hi Tina, je vliegt nu niet zelf, maar wil wel cv's ontvangen zodat je iets kunt regelen?? Hoe zit dat?

Groetjes

• befly

Hai, Tina volgens jou doet ze iets niet goed.Enig idee wat het zou kunnen zijn?Of hebben anderen soms enig idee?Ze is helemaal geen pretentieus type.

Ze heeft al te horen gekregen dat ze een teveel aan maturiteit( misschien bedoelen ze dan haar leeftijd 37 jaar) heeft,te zelfstandig is maar wel veel afweet van de luchtvaart en hoe omgaan met passagiers.Nu aan boord moet je toch ook zelfstandig kunnen werken het team moet toch op jou kunnen rekenen of niet soms, in sommige situaties onmiddellijk kunnen handelen.Zoals de safty vb.Je merkt iets op aan de oven of er ruikt iets speciaal enz.Een vraagje op het interview was :“wat doe je als een passagier dronken is aan boord”. Haar antwoord:De passagier zeker niet kwaad maken,melden aan de pursher,de dronken passagier goed observeren en verder geen alcohol schenken natuurlijk.Was dit een slecht antwoord?Ander interview vraag:Wat doe je als een( nuchtere) passagier een tikje op je achterwerk geeft.Haar antwoord: Eerst doet ze alsof ze het niet gevoeld heeft,2de keer zegt ze kordaat maar toch beleefd dat ze aan boord is voor de veiligheid van de passagiers en deze meld ze ook bij de pursher.Zijn dit dan echt zo'n foute antwoorden?Haar motivatie:werkt graag in de luchtvaart en wil nu vliegen,wil geen 9to5job,hou van werken in team,verschillende mensen en culturen en heeft nog jaren in een ziekenhuis gewerkt,toch ook een voordeel voor de airline en collega's aan boord.

Enfin

Groetjes

• Tina

Nee ik vlieg inderdaad niet maar heb wel mijn connecties bij verschillende maatschappijen, wees maar niet bang: Het is allemaal safe!I

Groeten Tina

• esther

ik heb ongeveer hetzelfde probleem als de andere belgische vrouw

ik heb martinair erover aangesproken en uiteindelijk kwam het eruit: ze hebben momenteel zooooveel keuze dat ze liever de belgische mensen mijden.. niet echt persoonlijk maar ze hebben liever echte nederlands sprekende mensen aan boord.

Ik vind dit echt jammer ik mocht zelf nog niet op gespek komen bij martinair om die reden.

Transavia wil niet geloven dat ik een HBO diploma heb in bgelië hoger onderwijs –> dus kan iet verder met de gesprekken omdat ze niet het niveau van mijn diplopma willen aanvaarden: kan het wel laten waarderen, mr dit kost 160 euro en duurt minstens 2 maanden…

nu KLM cityhopper heeft me na de eerste selectieronde ook vriendelijk doorverwezen naar KLM: ze vonden me heeel geschikt voor de job, uitstraling,… mr sprak geen nederlands

nu ben ik eindelijk door de eerste ronde van KLM en ontzettend veel bang vr de 2de

sorry voor heel het verhaal :-)