Beste tijd solliciteren

• ids

Hallo,

Ik vroeg me af wanneer nou de beste tijd is om te solliciteren? Nou begrijp ik best dat dat het voorjaar is omdat dan de maatschappijen weer een hoop mensen zoeken voor het drukke zomerseizoen. Maar kun je ook gewoon nu al gaan solliciteren? Kom je dan mischien op een wachtlijst ofzo?

Ik heb viavia begrepen dat ze bij klm in het najaar enorm veel personeel nodig hebben ivm het uitbreiden van de bestemmingen en de goede winst van afgelopen jaar!

Wanneer starten er eigenlijk allemaal initials (opleidingen) bij de verschillende maatschappijen? Volgens mij ook gewoon in het najaar toch?

Ik hoor het wel,

Groetjes

• Maria

Bij adecco en content kan je eigenlijk wel heel het jaar door solliciteren voor de KLM. Maar er staat wel een wachttijd van een half jaar tot een jaar voor dat je kan beginnen aan de opleiding + je 3 maanden sollicitatieprocedure. Bij andere maatschappijen beginnen ze ongeveer vanaf dec tot de zomer met werven. En bij KLC hadden ze nog vacatures openstaan 2 weken terug ofzo..

• Linda

Momenteel is er bij de KLM ook weer een vacatures.

Ik heb daar ook opgeschreven.

Maar ik bgrijp dat bovenstaande verhaal niet zo goed.

Als ik zou worden uitgenodigd voor een gesprek, moet ik dan nog een half jaar tot een jaar wachten voordat ik de interne opleiding kan doen?

Ik doe nu namelijk nog een andere opleiding, waar ik misschien mee ga of moet stoppen, maar dan wil ik dit eerst ff zeker weten.

Trouwens hartstikke leuk hoor zo ‘prikbord’, zou kun je elkaar een beetje op weg helpen.

• ids

Er begint volgens mij ook een initial ergens eind september. Dit zou ook wel kloppen omdat de selectie welke nu op de klm site loopt tot begin september is… Maar het is idd waar dat je zo ruim een half jaar moet wachten totdat je met de opleiding kan beginnen… Maja.. Ik heb ook gesolliciteerd dus we horen het wel he:)

Groetjes.

• Maria

Ja misschien nu ze weer bij KLM zelf een vacature open hebben staan dat het wat sneller gaat. Maar zoals ik zei je kan het gehele jaar solliciteren daar. Dus er staan natuurlijk al meiden en jongens in de wacht voor de eerst volgende ini. Die dus afgelopen half jaar hebben gesolliciteerd. Ik heb ook op een ander forum verhalen gelezen van meiden die echt al bijna een jaar aan het wachten waren op hun ini. Maar sommige werden soms ook eerder opgeroepen met de mededeling er is een plekje vrij.. kan je over 3 maanden beginnen. Of er kwam een extra ini, het is dus vrij onzeker allemaal. Maar denk iig niet van ik ga nu solliciteren en kan gelijk daarna beginnen. Ik heb mij laten informeren dat je een half jaar tot een jaar wachtijd heb, maar daar zit dus ook een half jaar speling tussen.

Maar misschien zijn er ook meiden op dit prikbord die dit hebben meegemaakt?

• ids

Heb gister de mail verstuurd en zoals je zegt vandaag idd een mailtje gekregen met de mededeling dat ze je bellen voor een klein telefonisch interview. Heb jij die al gehad? En zo ja, wat vragen ze dan allemaal?

Groetjes

• Maria

reactie staat bij: content voor klm