reiskostenvergoeding

• Martine

Hoihoi, ff een vraag voor stewards en stewardessen…

Wil graag gaan solliciteren voor een baan als stewardess bij de KLM. Ga dat trouwens ook zeker doen hoor, maar wil het een en ander weten over de reiskostervergoeding. Ergens had ik gelezen dat daar een maximum aan verbonden is. Klopt dat? Ik woon namelijk in Hengelo (ov) en moet dus een behoorlijk eind overbruggen. Natuurlijk ga ik op zoek naar een kamer in de omgeving van Schiphol, maar dat slechts voor de stand-by uren. Als ik dus maar een maximaal bedrag vergoeding zou krijgen (wat dus zeker minder zal zijn dan de werkelijke kosten!!!!)…zal dat wel jammer zijn…Wie heeft hier antwoord op?????

Alvast bedankt,

Groetjes Martine

• lonneke

reiskosten zijn niet echt fantastisch !

• Nynke

Hey ik zit middenin een sollicitatieprocedure voor grondstewardess bij KLM.. Ik heb ook gevraagd of je reiskostenvergoeding krijgt, en mij is verteld dat dat 8 cent per km. bedraagd op basis van de routeplanner www.routenet.nl

Groetjes Nynke

• lonneke

ja maar de grondpersoneel heeft een andere cao dus die kun je niet vergelijken.

• Martine

Nouuu…dus nog geen duidelijkheid voor mij. Is het voor vliegend personeel dan slechter geregeld? 8 cent per km vind ik iig wel redelijk…Voor ALLE kilometers die ik maak dan he…niet voor een max. van 30 km ofzo…daar kom ik niet ver mee…

Bedankt voor jullie reacties trouwens…

Verder nog mensen met meer info over dit onderwerp?????

• lonneke

morgen zal ik even mn loonstrook erbij pakken ( is zoeken hoor) en dan hoor je wat de reiskostenvergoeding is…………. maar ik kan je nu al vertellen dat je er echt niet op vooruit gaat…………….

• Vliegmiepje

Vriendinnetje van me vliegt bij cityhopper, zij woont in Leidschendam (bij Den Haag)

Dat is zo'n 80 km geloof ik, en ze krijgt 120 euro per maand. Dat is tevens ook het maximum. Hopelijk heb je hier iets aan.

• Martine

tjaaa vliegmiepje, dat is niet echt super als dat bij KLM ook zo is ( KLM en KLC zullen we ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan, of heb ik het helemaaaaaaal verkeerd?) …ik moet bijna het dubbele afleggen, dus dan is 120 euro erg weinig! maar bedankt voor je reactie!

En Lonneke: je loonstrook al gevonden??? haha, ik zie je reactie vanzelf wel verschijnen, bedankt voor de moeite iig!

• ids

Elk bedrijf heeft iets van een max wat je kunt krijgen en deze ligt ong. tussen de 100 en 150 euro. Maar denk jezelf dat je het volhoudt als je dagelijks iets van 160 km moet afleggen om enkel op je werk te komen? Zoe eerder proberen iets dichterbij schiphol te gaan wonen dan joh.

• Vliegmiepje

Als je idd zo ver moet rijden is die 120 euro een schijntje.

Ik redde het er ook bij lange na niet mee hoor! :( Benzine is *##@* duur!!!

Maarre even iets heel anders.. Je mag volgens mij niet te ver weg wonen..Volgens mij geldt dat ook voor grondpersoneel.Niet binnen een uur er kunnen zijn is meer voor de standby diensten voor het vliegende personeel, maar als je te ver woont vinden ze dat meestal niet zo geweldig. Ze gaan er i.i.g. vragen over stellen hoe je dat denkt te gaan doen. Vriendin van me woonde in Den Bosch en ging elke dag op en neer.. wordt je niet vrolijk van! Nu heeft ze een kamer in Amsterdam gevonden.