Rollenspel KLM

• Bianca

Hey Nynke,

Ik moet morgen om kwart over 11, het rollenspel begint om kwart voor 12 geloof ik, maar er is natuurlijk eerst nog een gesprekje en voorbereiding. Ik wens je alvast heel veel succes morgen, en hoor nog wel van je hoe het gegaan is.

Groetjes Bianca

• kim

Hoi Bianca,

Hoe zit het nu precies met dat rollenspel?? Ben je nu al geweest? Wat vroegen ze precies en hoe ging het in zijn werk? Mij is verteld dat je bij het tweede gesprek meteen rollenspel ging doen? Wat houdt het tweede gesprek nu precies in en waar kan ik me op voorbereiden?? Heb je nog tips??

Groetjes kim

• Bianca

Hey Kim,

Ik had vanochtend rollenspel. Voor mij ging daaraan vooraf dus het derde gesprek, maar dat zal voor jou dan het tweede zijn. Het is een kort gesprekje, met een mevrouw van KLM, die je vooral naar je motivatie vraagt. Ze gaat hier best diep op in dus hou daar rekening mee. Daarna krijg je een kwartiertje de tijd om het rollenspel voor te bereiden.Als je dat gedaan hebt wordt je weer meegenomen naar een kamertje waar een zogenaamde balie staat, waar jij als receptioniste van een bedrijf achter staat. Er komt een klant binnen die over verschillende dingen moeilijk gaat doen, jij moet ervoor zorgen dat hij tevreden naar huis gaat, je vriendelijk blijft, blijft lachen en je niet door de klant weg laat blazen. Zorg vooral dat je assertiviteit uitstraalt, dat is wel echt iets waar ze op letten.

Tijdens je rollenspel zitten er twee mensen van KLM toe te kijken en dingen op te schrijven, maar je moet gewoon doen alsof die er niet zijn en opgaan in waar je mee bezig bent.

Heel veel succes ermee alvast en als je nog tips wilt hoor ik het wel van je.

Groetjes, Bianca

• brenda

Hallo alemaal,

Vandaag kreeg ik dus het bericht voor de uitnodiging van de KLM. Het derde gesprek dus met het rollenspel.

ik zou graag wat meer informatie willen hebben en hoe kan je je voor bereiden? Het is 16 Oktober om 13:15

Alvast bedankt,

Brenda

• Esther

Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn 1e sollicitatie gesprek gehad, met een recruiter en een teamleider van KLM grond. Ging goed, ben door naar de volgende ronde. het Rollenspel. heeft iemand nog tips? Er wordt aangegeven dat je assertief moet zijn, vriendelijk en blijft lachen. zijn er verder nog tips? of iemand die dit gesprek ook al heeft gehad en kan aangeven wat voor een situatie er kan voorkomen.kim schreef:

>

> Hoi Bianca,

>

> Hoe zit het nu precies met dat rollenspel?? Ben je nu al

> geweest? Wat vroegen ze precies en hoe ging het in zijn werk?

> Mij is verteld dat je bij het tweede gesprek meteen

> rollenspel ging doen? Wat houdt het tweede gesprek nu precies

> in en waar kan ik me op voorbereiden?? Heb je nog tips??

>

> Groetjes kim

• Sisi

Zijn er ook mensen die al werken als stewardess voor KLM Cityhooper?

Ik heb me eerste gesprek bij randstad (triport) gehad, en dat ging heel goed.

Binnenkort heb ik het tweede gesprek (in het engels) met 2 selecteurs van Cityhopper, ik vroeg me af, hoe dat in z'n werking gaat en wat ik er precies van kan verwachten, plus een aantal tips wat ik wel en niet moet zeggen..

Alvast bedankt!!

Groetjes een toekomstige Stewardess!!

• Sisi

Zijn er ook mensen die al werken als stewardess voor KLM Cityhooper? (cabine)

Ik heb me eerste gesprek bij randstad (triport) gehad, en dat ging heel goed.

Binnenkort heb ik het tweede gesprek (in het engels) met 2 selecteurs van Cityhopper,

ik vroeg me af, hoe dat in z'n werking gaat en wat ik er precies van kan verwachten, plus een aantal tips wat ik wel en niet moet zeggen..

Alvast bedankt!!

Groetjes een toekomstige Stewardess!! (I hope)Nynke schreef:

• Roos

Mag ik vragen wat ze precies allemaal vroegen tijdens het gesprek?

En werd je Engels daar ook al getest?

Succes met je volgende gesprek