Hoi hoi,
Ja ik weet idd hoe et nieuwe uniform er uit gaat zien. ik weet niet hoe ik het hier op deze site kan zetten. kan de plaatjes wel naar je toe mailen als je wilt.
Je kunt kiezen welke basis je gestationeerd wilt worden:
Basel, Belfast, Berlijn, Bristol, Dortmund, Edinburgh, Geneva, Glasgow, Liverpool, London Luton, London Gatwick, London Stansted, Milaan, Newcastle, East Midlands of Parijs.
als je ergens gestationeerd bent een het bevalt je daar niet zo.. dan kun je altijd een transfer aanvragen naar een andere basis. (kan zijn dat je dan wel moet wachten tot er plaats is)
Ik werk zelf in Dormund (denk dat ongv. 50 % van het personeel hier nederlands is) het is een kleinere basis, we hebben 4 toestellen (airbus 319)
Ik zelf heb hier een flat maar er zijn ook veel nederlanders die gewoon in nederland blijven wonen. je moet zelf je woonruimte regelen als je moet gaan verhuizen.. maar dat is niet moeilijk hoor, we hebben namelijk een interne site met een onderdeel vraag en aanbod.
Voor de talen is de enigste voorwaarden dat je goed engels spreekt.. het is een engels bedrijf en alles is ook in het engels. andere talen is natuurlijk altijd goed en handig. (hier is dortmund werken ook een aantal engelse die geen duits spreken.)
Je krijgt idd extra betaald voor andere talen (met uitzondering van engels want dat is een eis)
Ik krijg voor mijn nederlands 250 pond per jaar..(250 x 1.5 = 375 euro)
(we krijgen alles in ponden betaald)
We krijgen een basis salaris van 1300 euro voor cabin crew/ purser 1600 euro
en daar naast krijg je nog per vlucht betaald. gemiddeld doe je zo'n 40/ 50 sectors per maand.. (een barcelona en terug is 2 sectors) het bedrag dat je krijgt ligt aan of je een lange, middel of korte vlucht doet en of je cabin crew bent of purser.
Je krijgt ook een bepaald procent van alle verkopen aan boord.. maar weet zo niet hoeveel procent dat is.
Mijn salaris ligt maandelijks tussen de 1800 en 2000 euro (Netto)
De initial training wordt gegeven in Londen Luton, waar easyjet een eigen trainings gebouw heeft. de cursus duurt ongv. 4 weken (easyjet betaald je hotel tijdens deze periode)
Normaal gesproken vlieg je op en neer dus je bent savonds altijd weer thuis. behalve als je in parijs gestioneerd bent.. dan heb je overnachtingen in Nice.
Het kan wel zijn dat als je standby bent dat je een paar dagen vanuit een andere basis moet vliegen, (dat kan als ze daar bv geen standby personeel meer hebben) dat vind ik wel leuk.. dan zie je toch nog wat van die bestemming.
Hoop dat het een beetje duidelijk is :-) als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel
Groetjes Eveline