rollenspellen

• ids

Hallo allemaal,

Ik weet dat er al een topic is over de rollenspellen maar die was een beetje vervuild vandaar dat ik dus een nieuwe aanmaak.

Ik vroeg me af of het makkenlijk was dat mensen hier hun ervaringen mbt het rollenspel konden plaatsen zodat andere er misschien van kunnen leren. En dan bedoel ik voornamelijk wat de rollenspellen inhielden.

Ik weet dat er 1tje is waarbij de klant zijn vaste kamer niet kan krijgen omdat die op dat tijdstip verbouwd wordt en hij daarover lastig gaat doen maar welke casussen zijn er nog meer? Kan ook zijn dat ze de rollenspellen continu veranderen maar je weet natuurlijk nooit:)

Groetjes

• San

De case is goed te doen hoor! Ik had er een waarbij een vrouw aan de balie kwam van een bungalowpark en je collega haar verteld had dat ze haar kamer nog niet op kon het komende uur terwijl dat een uur geleden al hat gemoeten. Dit ivm een tekort aan schoonmakers, en de enorme drukte dat weekend. Natuurlijk wordt de klant boos en accepteert ze het niet.

Je moet zien te achterhalen wat de klant wil, en waarom deze zo kwaad en gestresst is. Verder aan jou de taak om haar gerust te stellen en met een goed gevoel de receptie te verlaten.

Ik ben aangenomen trouwens, moet alleen nog even door de medische keuring heen en maak me nog een beetje nerveus om mijn ogen. Heb ergens tussen -4 en -5 (geloof dat mijn opticien er nog niet helemaal uit is) dus moet het ff afwachten, vrijdag weet ik meer.

Ik had woensdag 2e ronde, 2 dagen later al uitslag!!! Ik vond de dames daar trouwens heel vriendelijk, en mij onderbraken ze juist helemaal niet. Ook werden mijn woorden niet verdraaid, het vloog voorbij en ik was helemaal niet zenuwachtig!

Groetjes!

• Anouck

hoi San,

Leuk dat je zo open bent, het is echt fijn om te horen dat het niet alleen maar ellende is die rondes!

Ik heb volgende week mijn gesprek bij content en ben heel benieuwd!

Nog tips wat de presentaie betreft en krijg je dan ook al rollenspellen?

Mijn engels is geen probleem en ik heb de hogere hotelschool gedaan dus weet ook wat service verlenen is maar ben zo bang dat ik mezelf niet goed kan verwoorden, wat was jou motivatie en bleven ze daar op doorhammeren of was dit ook heel relaxed?

Weet je al wanneer jouw training begint?

Heel veel succes met je keuring en ben jaloers dat je al zo ver bent gekomen! Wanneer was jouw eerste gesprek?

groetjes Anouck

• San

Eerste gesprek was eerste week juni denk ik. Mijn sollicitatiebrief was gedateerd op 31 mei en 30 juni had ik uitslag van KLM.

Mijn motivatie was dat ik me echt kon vinden in de bedrijfscultuur, in het klanten aan zich willen binden, de vriendelijkheid die ze uitstralen, etc. Kijk hiervoor op de website, je komt er vrij eenvoudig achter waar ze voor staan (klik op “over KLM”). Ik werk nu al op een callcentre voor KLM en gaf aan dat ik al weet wat het bedrijf verwacht van haar medewerkers en wil uitstralen naar buiten en dat ik het daar helemaal mee eens ben. Dat ik graag wat meer tijd in klanten wilde steken dan nu mogelijk is voor mij en dat ik het directe contact met de klanten mis.

Bij KLM zelf waren ze echt SUPER aardig, en ik was goed voorbereid en dus bijna niet zenuwachtig. Bij het uitzendbureau geen case trouwens, zorg dat je weet wat je wilt zeggen in de presentatie. Begin bij waarom je hogere hotelschool hebt gedaan (omdat je direct contact met mensen wilt hebben en service wilt verlenen natuurlijk) en vertel kort iets over de (face to face) banen die je tot nu toe gehad hebt, waarom je wilt gaan vliegen en waarom bij KLM???

Succes en laat even weten of het iets geworden is!!

• Anne

Hoi San,

Vraagje: jij werd 2 dagen na de 2e ronde al gebeld dat je was aangenomen.

Kreeg jij ook nog een brief in de bus daarna? Ik heb namelijk nog niet eerder gehoord dat je wordt gebeld, maar dat je de brief moet afwachten. Ik ben zelf gisteren op 2e gesprek geweest en kan haast niet wachten, zo benieuwd ben ik!

Bedankt voor het antwoorden alvast!

Groetjes Anne

• nadia

hoi hoi

ik heb een vraagje niet over de rollenspellen maar over de medische keuring!! je ogen heeft het met een cilinder te maken of niet!! of worden ze gewoon opgemeten. want ik heb min 3.75 met een cillinder kom ik er net overheen.

ik ben ookal aangenomen, moet alleen de medische keuring nog!!

alvast bedankt,

groetjes nadia