sollicitatietraining!!!

• Schoppie

Goedemorgen allemaal,

Ik wil nog even terugkomen op het berichtje van vliegmiepie.

Ellen is ook mijn stagebegeleidster geweest en ik kan je vertellen dat zij heel erg goed is. Als je met haar gesproken hebt, ben je nagenoeg niet onzeker meer.

Een beetje gezonde spanning op zo een dag is natuurlijk heel normaal.

Maar wil je echt beslagen ten ijs komen en weet je van je zelf dat je nog niet zeker bent van alles, maak dan zeker een afspraak met haar.

Zij kan je heel veel vertellen en oefent ook met je.

Het is uiteraard tegen een vergoeding, maar dat weegt niet af tegen datgene wat je ervoor terug krijgt.

Ook als je al een bepaalde kennis hebt in de luchtvaart (zoals ik als ex-student van het ROC van Amsterdam Airport) is het goed goed om weer even opgefrist te worden in zo een gesprek. Je hebt zeker van die momenten dat je denkt: Oh ja!!

Ik hoop de mensen die het nodig hebben een duwtje in de rug gegeven te hebben om echt zo een training aan te gaan. Het helpt!!!!

Groetjes

• Vliegmiepje

Nu ben ik wel heel benieuwd wie jij bent….!! ;)

Maar ik sluit me helemaal aan bij wat je hebt

geschreven!

• Anouck

He hallo!

Ik heb volgend week mijn gesprek bij content voor KLMen ik weet heel goed waarom ik dit wil maar ik ben bang dat ik de geijkte antwoorden geef waardoor ik niet opval!

Ik wil dit heel graag omdat ik zeer zorgzaam en service verlenend ben ( kom uit de hospitality) ik wil graag wat van de wereld zien en ik ben erachter dat ik niet tegen een 9 tot 5 mentaliteit kan en dit werk me echt een uitdaging lijkt, mensen van alle culturen ontmoeten en op inspelen!En KLM is nederlands trots met nog een traditionele kijk op service en gastencontact! en niet de easy yet mentaliteit! Ik heb geen tijd voor de training van ellen want heb al contact gehad, ze zit al vol! Hebben jullie nog tips wat betreft de presentatie die je moet geven? Moet je heel orgineel zijn?

Ik wil dit heel graag maar vindt het moeilijk om te verwoorden waarom en hoe, het is voornamelijk een gevoel!!!

thanks en succes

• San

Hoi,

Ik zou niet zeggen dat je iets van de wereld wilt zien, maar dienstverlenend, verschillende culturen en geen 9 tot 5 zijn goede argumenten. KLM is Nederlands trots zou ik ook niet met die woorden zeggen, maar lees de vacature goed door op KLM website en lees de bedrijfsstrategie, gebruik de woorden die daarin genoemd worden. Zeg dat die woorden je aanspreken..

Heb je hier iets aan?

Groetjes!

• lonneke

sorry hoor……….even mijn interpretatie ervan………………. een sollicitatietraining kom op zeg…… geloof me in de luchtvaart is het gewoon geldklopperij!. Je hebt iemand tegenover je en als je je gewoon normaal opstelt is er niks aan de hand! ……zo'n sollicitatietraining kan ik ook geven………….. dat kan iedereen die vliegt!. ( allleen uit het oogpunt als je iemand wilt helpen doe je dat gratis!). en iedereen die in deze wereld zit….is dat met me eens denk ik……….we hebben allemaal die rondes moeten doen…….en voor allemaal was het moeilijk en zwaar….. Maar om hier een slaatje uit te slaan vind ik gewoon ronduit schandalig………dit is misbruiken van mensen die dolgraag willen en er alles voor over hebben!

• Anouck

hee Lonneke,

Ik vind dat je groot gelijk hebt ik heb die ellen gemaild en ik zou 280 euro moeten betalen terwijl ik ergens anders terecht zou kunnen voor 25 euro! Leuk om geld bij te verdienen maar ik heb het programma via de mail ontvangen en ze neemt je CV met je door en helpt je het gesprek voor te bereiden maar dat kan ik zelf ook wel!

Ik heb een hogere hotelschool diploma en in vier verschillende landen gewoond dus ken mijn talen en weet hoe je service moet verlenen! Hoop dat dit in combinatie met een goede motivatie genoeg is.

Maar lonneke hoe lang vlieg jij en wat trekt jou zo aan in deze baan en wat valt je juist tegen?

groetjes

• Vliegmiepje

(Even vooraf.. Dit is geen aanval. Ik respecteer jullie mening.) Maar er zijn zat mensen die wel graag wat extra hulp willen hebben. Die zich er zekerder door gaan voelen. Niks mis mee volgens mij. En hoeveel geld je er voor over hebt is persoonlijk. Er zijn zat mensen die zo'n jaar flightattendant college ofzo gaan doen a la 1500 euro. Ieder voor zich dus! ;)

• lonneke

ik vlieg nu bijna 6 jaar voor de klm en daarvoor 3 jaar bij een andere maatschappij……..280 euro? mijn god dat is belachelijk! geeft ze een baangarantie dan? mij trekt het gewoon dat je continue onder een uitdaging staat ( en geloof me sommige vluchten draai je passagiers het liefst dr nek om)..maar als je intercontinentaal vliegt zie je heel veel van de wereld……..je hebt steeds andere collega's ………kun je hele leuke vrienden aan overhouden!. het is gewoon een beroep apart en tuurlijk zijn er negatieve dingen maar dat weegt niet op tegen de positieve……….

• lonneke

ach hou toch op ……….dat ene meisje moest 280 euro betalen!……………Heb je dan ook een baangarantie ? nee dus…………. dus geldklopperij. Heb ook een emailtje naar de webmaster gestuurd dat dit soort onzin dus niet thuis hoort op dit forum.! en vliegmiepje ……. gebruik je verstand alsjeblieft……….. 280 euro is een hoop geld en wat krijg je ervoor…………….. een doorname van je cv en wat begeleiding . Elk gesprek is anders……er valt niks op te trainen…

• lonneke

en het flight attendantcollege is een opleiding en geen voorbereiding die elk vliegend personeelslid je kunt geven VOOR NIKS!Vliegmiepje schreef:

>

> (Even vooraf.. Dit is geen aanval. Ik respecteer jullie

> mening.) Maar er zijn zat mensen die wel graag wat extra hulp

> willen hebben. Die zich er zekerder door gaan voelen. Niks

> mis mee volgens mij. En hoeveel geld je er voor over hebt is

> persoonlijk. Er zijn zat mensen die zo'n jaar flightattendant

> college ofzo gaan doen a la 1500 euro. Ieder voor zich dus! ;)