Te combineren? stewardess - moederschap

  • Bianc

    Hoi,

    Zijn er stewardessen die ook kleine kinderen hebben en het werk prima kunnen combineren met het moederschap?

    Ben zelf 31 met kinderen van 5 en 3 en wil zodra de jongste naar de basisschool gaat weer gaan werken.

    Het stewardess zijn blijft bij mij kriebelen! 10 Jaar geleden ben ik al eens tot de 2e ronde gekomen bij KLM en zou het dolgraag weer eens proberen.

    Ik weet inmiddels dat je bij geen enkele meteen part-time kunt beginnen dus ik ben heel benieuwd of er moeders zijn die full-time stewardess zijn en het goed aankunnen.

    Groetjes,

    Bianc

  • Duif

    Hoi Bianca ,

    Ik ga het ook proberen, het is een jaar contract om mee te beginnen en ik heb zoiets van dat jaar doe ik in iedergeval en daarna zien we wel weer,

    Mijn kinderen zijn gezond en doen het goed op school en ik heb goeie hulp én een goede oppas ( en ze hebben ooook nog een vader)

    Mijn kinderen zijn wel al een maatje groter dan de jouwe (10 en 14) en ik heb al een (drukke) baan met onregelmatige werktijden.

    Het verschil is dat ik nu langer en echt verder van huis zal zijn.

    Lekkerder zou natuurlijk zijn 3 of 4 dagen zodat je bij terugkomst ook nog een dagje over hebt om even voor je zelf te hebben.

    Lonneke weet jij dat na een rit van 6 of 9 dagen hoelang je dan vrij bent ?

    Het meest vervelende blijft toch altijd het commentaar van andere mensen als je een groter contract hebt of 100% werkt.

    Er kan echt een hoop , je moet niet zelf je huis ed nog willen gaan doen dan wordt de tijd wat krap

    Nu is het bij mij zo eerst gezin en m'n sociale gedoetjes (vrienden/ verjaardagen ed) daarna de rest en dat gaat goed nu, heb niet het idee dat ik veel mis.

    Maar ik ga mij deze kans toch niet laten ontnemen als ik hem krijg dan ga ik er toch echt voor.

    Maar eerst lekker op vakantie jongens en in augustus naar klm .

    Fijne zomer allemaal en gr van Duif

  • Bianc

    Hoi Duif,

    Jouw kinderen zijn inderdaad al een stukje ouder en zelfstandiger.

    Zijn er nog mensen bij die jongere kinderen hebben??

    Ik zou het verder ook allemaal zo goed regelen als jij.

    Ik heb een toeristische opleiding gedaan maar heb een man die absoluut niet in het vliegtuig durft. Ik zou echter zo ontzettend graag nog meer van de wereld willen zien en daarom lijkt me dit een goede manier. Hoewel ik weet dat het werk ook erg zwaar kan zijn.

    Maar je kunt met dat aanvraagsysteem toch enigszins je rooster plannen? Zou je dan niet gewoon telkens vluchten aan kunnen vragen zodat je maar een dag of 3 weg bent? Ik ben erg benieuwd hiernaar!

    Bij welke maatschappij ga jij beginnen als ik het vragen mag?

    Groetjes,

    Bianca

  • Vliegmiepje

    Even vooraf; ik heb (nog) geen kotertjes hoor! :) Maar het schijnt dat als je 50% vliegt dat het goed te plannen is. Maar fulltime? Lijkt me best pittig! Maar als je partner een regelmatige baan heeft zal het wel te doen zijn toch?!

  • Bianc

    Ja, inderdaad, 50% vliegen is goed te combineren.

    Je komt als part-timer alleen nergens aan de bak. Logisch, ze hebben liever een full-timer die nergens naar hoeft te kijken.

    Nu zou een jaar wel vol te houden zijn als full-timer, maar langer?? Ja, pittig denk ik. En ik heb gehoord van iemand die bij KLM vliegt dat je daar eerst 3 jaar full-time moet hebben gevlogen voordat je part-timer kunt worden. Weet iemand daar toevallig meer over?!

    Nou ja, we zien wel.

    Ik wacht nog even wat meer reacties af.

    Groetjes,

    Bianc

  • Bianc

    Ik heb maar eens even met de recruitmentafdeling gebeld en het is inderdaad eerst 3 jaar full-time en daarna mogelijkheid tot part-time.

    Heb ook meteen gevraagd hoe het werkt met het aanvraagsysteem van vluchten. Hoeveel dagen je vrij bent na bijvoorbeeld een trip van 3 dagen. Toen zei ze dus; dat ligt eraan hoeveel tijdsverschil er is geweest. Wist ik natuurlijk nog niets……… Toen vroeg ik als voorbeeld New York. Nou, als je dan drie dagen bent weggeweest dan ben je er weer 3 vrij. Ik dacht meteen; OK dat is te doen!

    Maar je aanvragen worden natuurlijk niet altijd gehonoreerd dus heb je best kans dat je ineens veel langer van huis bent dan dat je hebt aangevraagd……..

    Heeft iemand voor mij nog meer voorbeelden van hoelang je vrij bent na bepaalde tripjes?! Ben erg benieuwd hiernaar!

  • lonneke

    ligt inderdaad aan de bestemming ……… amerika/canada geven niet zo heel veel vrij……. maar verre oosten weer wel…….. als je een tokio vliegt ben je 3 dagen uit en thuis en 8 dagen vrij. Je rooster valt heel goed in te plannen… is een handigheidje……gewoon goed kijken en alsmaar kop/staart aanvragen.

  • Bianc

    Bedankt voor je reactie Lonneke! Je voorbeeldje Tokio klinkt goed!

    Maar kop/staart? Betekent dat: heen vliegen, even rust en weer terug naar huis?

    Heb jij toevallig collega's die kleine kinderen hebben en full-time als stewardess werken? Of heb je misschien zelf kinderen?

  • lonneke

    nee heb zelf geen kids……. en de meeste die ik ken vliegen toch wel 50 procent……..het ligt er ook aan hoe het op het thuisfront gaat natuurlijk daar heb je echt alle support van nodig ……..weet niet hoe oud je kind(eren) zijn…….en kop/staart aanvragen betekent gewoon……… stel je vraagt een tokio aan ……. dan ben je 8 dagen vrij … dus dag 9 ben je weer indeelbaar……dus kun je kijken van ok……die reis geeft zoveel reisverlof dus dat is goed te plannen…… je mag 3 reizen aanvragen……..per keer dan he….dus zo deel je je rooster grotendeels zelf in

  • Bianc

    Mijn kinderen zijn nog maar 3 en 5 dus ik wil eerst alles tot in de puntjes weten voordat ik eraan begin. Ik heb dan ook bijna heel het prikbord al gelezen en kom zo al erg veel te weten.

    Je mag 3 reizen per keer aanvragen. Betekent dat dan per maand?

    Wat voor mogelijkheden zijn er nog meer dan alleen kop/staart?