Te combineren? stewardess - moederschap

• Vliegmiepje

Klinkt wel heel erg goed dat systeem waarin je enigzins zelf je rooster kan plannen! :)

• lonneke

nee is niet per maand ………. stel je hebt die tokio …….. 3/8 dagen vrij dan kun je gelijk aansluitend aan die tokio een andere vlucht aanvragen ( 3 dus) en daarachteraan ook weer 3………… dus zodoende kun je een eind komen met je rooster zelf inplannen…….. alleen doe je dat niet dan kun je rotreizen krijgen met europa……… en dan wordt het moeilijk met kinderen.100 procent vliegen

• lonneke

is het ook………..alleen het lukt niet altijd maar meestal wel…… je moet ook kijken naar je kansen he…..ze kunnen er ook onverwacht een blokreserve inzetten van 5 dagen en dan kun je niks aanvragen maar bij mij loopt het meestal goed. Enige nadeel is …….is dat als je ziek bent geweest en je meldt je beter dat heel je rooster eruit ligt en dan is het maar de vraag wat je krijgt….. maar nogmaals het gebeurd weinig.

• Bianc

Op die manier!

Klinkt allemaal goed om te doen eerlijk gezegd. Hoewel zulke reizen waarschijnlijk wel zwaarder zijn dan andere. Je zult niet voor niets 8 dagen erna vrij zijn. Toch?

Maar zijn er dan ook mensen die niet alles aanvragen? Niemand wil toch die rotreizen?

• Vliegmiepje

Dat was bij Transavia ook zo.. ziek zijn staat gelijk aan standby diensten kriigen!!!

En die zijn niet leuk!

• lonneke

nee maar je werkt aan de hand van een verzoekenteller……….. dus stel je staat met je verzoeken op 7 ….. en iemand anders ook maar die is minder lang in dienst als jij……..dan krijg jij die reis…… je kunt precies zien op welke plaats je staat en ja als er 12 mensen zijn die die reis willen…..kun je m beter laten gaan en gaan voor een reis waar je wel zeker van bent. En idd tokio is nu ook net een reis die wat zwaarder is……..niet qua vlucht maar tijdsverschil en daar gaan ze ook vanuit………en hoe lang de vlucht is, is het een nachtvlucht etc…….

• Bianc

Het is me nu allemaal een stuk duidelijker! Thanks!

• lonneke

graag gedaan……..en bij vragen die je te binnen schieten………… shoot!

• ids

Hou er wel rekening mee dat je iig het eerste half jaar na de opleiding voornamelijk europa vluchten vliegt!

• Bianc

O, goed dat je dat zegt!

En heb je voor mij dan wat voorbeeldjes van hoe je werkweek er ongeveer uit kan zien als je Europa vliegt?