Do's en Dont's KLM

• Anouck

Hee hallo,

Mensen mensen wat een paniek bij het vorige bericht over de sollicitaties en trainingen voor KLM!!! (iedereen weer vriendjes????) Aangezien de beheerder van deze site het welletjes vond probeer ik het nog een keer met een nieuw berichtje!

Ik ga volgende week dus op gesprek en ben me nu druk aan het voorbereiden en ik zou nog wat laatste (gratis) tips kunnen gebruiken wat betreft de Do's and Dont's!!!

Ik heb zelf een checklist maar aanvullingen zijn welkom!!!:

1) Verzorgd op gesprek: haartjes netjes vast, make upje, jasje rokje panty's (lekker met 35 graden), nagels etc

2) Map met diploma's, foto's, CV en lijst met referenties.

3) Presentatie voorbereiden en gesprekje in engels

4) Inlezen in KLM, bedrijfscultuur, visie etc….

5) Motivatie (waarom KLM en waarop Stewardess)

Ja en verder kom ik niet mensen dus als jullie nog tips hebben dan zijn die van harte welkom! Oh ja en ik hoor en steeds meer spookverhalen mensen die een topo test moeten doen en weet ik wat allemaal!!!! Ik moest van Content ook dat boek dagboek van een steward lezen (ter info over de job) maar ik vind het een beetje cliche en ik hoop dat het toch meer inhoud dan koffie schenken, exit's aanwijzen en je laten verleiden door de piloten!!! Die kerel was volgens mij steward om de verkeerde redenen! Whhaaaa I am confused……

Iedereen die ook van de week op gsprek gaat succes en misschien tot van de week

Groetjes Anouck

• San

Dit komt helemaal goed met jou, ik heb er niks aan toe te voegen! Topotest heb ik nog nooit van gehoord, en heb ik ook niet gehad. Misschien na de training, maar daar heb je nu dus geen last van.

Dat leven van een steward wil ik nog wel lezen voor de gein maar volgens mij is het idd niet echt een realistisch beeld wat je moet gaan uitleggen in je sollicitatiegesprek, het werk houdt volgens mij ook wel even wat meer in!

Succes meid!! Ik duim voor je!

• Cheryl

Topo test heb ik wel moeten doen, maar dat is alleen maar voor de grond en zoveel stelt die ook niet voor. Maak je er niet al te druk om, de mensen bij Content zijn echt heel erg aardig en stellen je op je gemak. Zo te horen ben je helemaal goed voorbereid en rest mij niks anders dan je heel veel succes te wensen!!

Groetjes, Cheryl

• lonneke

nou meid dat boek van een dagboek van een steward is pure onzin……….tuurlijk staan er wel wat dingen in die kloppen maar voor de rest vind ik hem heel erg overdreven en schrijft hij alleen wat een leek wil lezen….. ( de vooroordelen van het vliegen) En het houdt echt wel meer in dan koffie schenken…….. meid ik heb reizen meegemaakt waar ik nog kippenvel van krijg of waar ik nog steeds van in een deuk lig…….je bent een team…..en dat is het voornaamste en tuurlijk die service hoort erbij maar het is maar net wat je ervan maakt……… En wat die piloten betreft………tja het gebeurd……..maar niet zo overdreven als hij beschrijft of dat de roddel doet!

• lonneke

o ja en met deze temperaturen zou ik lekker bij de hema die kleefpanty's halen………… geloof me zit stuk lekkerder……. niks is erger dan die gore panty's waar je lekker in gaat zweten…..

• lonneke

hahahahahaha

• Vliegmiepje

:D Haha inderdaad! Lang leve de Hema!!!!

• Vliegmiepje

Ik heb een keer gehad dat ze op waren… Ik ben toen 2 andere vestigingen afgegaan.. OOK OP :( Toen geeindigd bij de bijenkorf.. ja hoor het hele schap lag vol.. Maar ze waren wel 3x zo duur… 2 paar meegenomen.. en natuuuuuurlijk moest ik meteen de eerste keer dat ik ze droeg blijven hangen aan een trolleybak…. grrrrrrrrr :( dag dure “hold up'jes”

• Tina

Ik zou heel goed de site van de KLM en de funktieomschrijving doornemen en uit mijn hoofd leren. Daar staat alles in wat de KLM wil horen.

Dit dreun je op en met een enthousiaste houding erbij alsof ze god op aarde zijn dan garandeer ik je dat je er door heen komt!

Maar je uitterlijk is ook net zo belangerijk. Altijd een mantelpakje aan is mijn advies. En hoge pumps a la stewardessen pumps. Niet met een werkje zo simpel mogelijk kleur: zwart of donker blauw.

Haar goed vast. Alles klein: kleine oorbellen, 1 kleine armband (zilver of goud) en aan elke hand max 1 kleine ring.Alles of zilver of goud. Niet door elkaar heen dragen hoor!

Make-up, maar niet te overdreven. En altijd de eeuwige glimlach houden tijdens het gesprek. Leg een glimlach ook in je stem!

Blijf altijd rustig wat ze ook proberen. En noem heel veel voorbeelden uit je vroegere werk. Dat is wat ze de hele tijd gaan vragen aan je.

Succes allemaal!

• lonneke

hahahahaha ja zul je altijd zien!…………….. heb ook wel eens zonder panty's gelopen omdat er 5 paar doorheen gingen op een vlucht en probeerin het caribisch gebied maar eens aan panty's te komen-)))