Wat ik nou niet begrijp......

• San

Ik snap er helemaal niets van. Zitten we hier gezellig met zijn allen op dit forum elkaar door de selectie van (voornamelijk) KLM heen te slepen, worden er allerlei verwijten gemaakt naar mensen die dit nergens aan verdiend hebben.

Waarom moet het trouwens ook zo persoonlijk worden? Ik ben van mening dat een sollicitatietraining niet echt nodig is, en weet dat er heeel veel meiden zijn die altijd als droom hebben gehad bij KLM te werken als stewardess. Zij zullen er best wat voor over hebben om bij KLM aan de slag te gaan, en misschien zelfs (zo gek zijn om) hier een sollicitatietraining voor te gaan volgen. In werkelijkheid denk ik dat dit niets uithaalt, de selecteurs zien heus wel of je het al dan niet in je hebt, ook al ben je nog zo zenuwachtig of al doe je nog zo je best om op een bepaalde manier over te komen. Ik geloof best dat er successen zijn geboekt na het volgen van de cursus, maar deze mensen zouden zonder de cursus ook heus wel aangenomen zijn.

Als ik voor mezelf spreek (en ik ben net aangenomen, inmiddels ook door de medische keuring heen, joepie!!) heb ik heeeeeeel veel gehad aan de tips en verhalen op dit forum, met name van Lonneke. Hiervoor wil ik haar dan ook bij deze heel erg bedanken. Ik hoop dat ik ook iets kan bijdragen aan de successen van anderen door hun vragen te beantwoorden dus wie een vraag heeft over de selectieprocedure; SHOOT!!!

En verder; als dat wat mensen hier op het forum zeggen je niet bevalt en je hier niet normaal op kunt reageren, moet je misschien overwegen om je heil op een ander forum te zoeken. Met name de reactie van Caroline vind ik onbegrijpelijk.

• lonneke

Gefeliciteerd san! Wat gaaf!……dus ik zie je binnenkort op een leuke vlucht? De training die je gaat volgen is hartstikke leuk maar intensief…… 1 tip die ik je nog kan geven………let ook op je ontspanning! zeker tijdens de cursus.

groetjes lonneke

• Vliegmiepje

Gefeliciteerd San!! Super! Hebben ze je ook verteld wanneer je ongeveer kan beginnen met de ini?! Waar letten ze eigenlijk op met die medische keuring?!

Gewoon de standaard dingetjes zoals je bloeddruk enzo? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Voor transavia hoefde je alleen maar een lullig vragenlijstje in te vullen… Maar goed.. eerst die 2e ronde maar eens doorkomen volgende week..!

• Mariska

Hoi San,

Gefeliciteerd!!! Gaaf man dat je gaat vliegen wanneer ga je op cursus?En de medische keuring, wat houdt dat precies in? Hoe lang duurt dat en wat gaan ze allemaal met je doen?? Ik wil dt graag weten want over dat gedeelte is nog niets gemeld.

Nog even op de sollicitatie training terug te komen: Ik geloof dat je wel mensen kunt klaar stomen want deels is het weten en gewoon oefenen. Maar het andere gedeelte is het in je hebben!!

Je moet nu eenmaal van nature service gericht zijn en van mensen houden. Dat soort dingen kun je niet weten. Maar moet al in je zitten denk ik.

En daar zullen de selecteurs naar gaan kijken en daarom zullen ze ook de STAR techniek gaan toepassen. Ik raad iedereen aan om die techniek goed te bestuderen en daarmee voor jezelf aan de slag te gaan. Dan heb je het theorie gedeelte al aardig onder de knie. ALs je het tenminste goed in de praktijk brengt.

Laat je nog weten hoe de cursus verloopt?

Groeten!

• Vliegmiepje

star techniek? :)

• San

Lonneke en vliegmiepje;

Thanks voor de felicitaties, ik ben ook blij! Ik onderschat de cursus zeker niet, maar ik denk dat het te doen is, vooral omdat de dingen die ik ga leren super interessant zullen zijn.

Ik heb geen idee whatsoever wat de cursusdatum is, maar ik verwacht volgende week iets te horen en denk rond eind september/begin oktober… Spannend allemaal, ik hou jullie op de hoogte want ook al heb ik zelf geen tips meer nodig, ik blijf hier gezellig rondhangen!!!

• lonneke

Gezellig toch! en we gunnen je het van harte!……..die cursus isheel goed te doen echt waar………… ze helpen je waar ze kunnen en doen echt alles voor je……… dus laat dat achter je………je krijgt een leuke tijd……..neem wel een fototoestel standaard mee…… is leuk voor achteraf………. tijdens de cursus……..het glijden van de glijbaan etc en ook voor je trainingsvluchten is het leuk ………… en hou ons op de hoogte he wanneer je ini begint!

• San

Deze bestaat uit:

-ogentest met en zonder bril of lenzen

-gehoortest

-je lengte en gewicht wordt opgenomen

-bloeddruk wordt gemeten

• maria

Ook ik ga volgende week op sollicitatiegesprek bij Content voor een functie van stewardess bij de KLM. Spannend!

Ik heb overigens een paar vraagjes mbt de opleiding:

Hoe lang duurt de opleiding?

Wordt dit afgesloten met een examen?

Wordt de opleiding in het Engels gegeven?

Kan iemand mij hierop antwoorden?

Alvast heel hartelijk dank! Ook een paar goede tips voor mijn sollicitatie zijn welkom!!

Groetjes,

Marialonneke schreef:

>

> Gefeliciteerd san! Wat gaaf!……dus ik zie je binnenkort op

> een leuke vlucht? De training die je gaat volgen is

> hartstikke leuk maar intensief…… 1 tip die ik je nog kan

> geven………let ook op je ontspanning! zeker tijdens de

> cursus.

>

> groetjes lonneke

• .....

Is gesprekstechniek kijk in HR boek of ga googelen!!!