Ik snap er helemaal niets van. Zitten we hier gezellig met zijn allen op dit forum elkaar door de selectie van (voornamelijk) KLM heen te slepen, worden er allerlei verwijten gemaakt naar mensen die dit nergens aan verdiend hebben.
Waarom moet het trouwens ook zo persoonlijk worden? Ik ben van mening dat een sollicitatietraining niet echt nodig is, en weet dat er heeel veel meiden zijn die altijd als droom hebben gehad bij KLM te werken als stewardess. Zij zullen er best wat voor over hebben om bij KLM aan de slag te gaan, en misschien zelfs (zo gek zijn om) hier een sollicitatietraining voor te gaan volgen. In werkelijkheid denk ik dat dit niets uithaalt, de selecteurs zien heus wel of je het al dan niet in je hebt, ook al ben je nog zo zenuwachtig of al doe je nog zo je best om op een bepaalde manier over te komen. Ik geloof best dat er successen zijn geboekt na het volgen van de cursus, maar deze mensen zouden zonder de cursus ook heus wel aangenomen zijn.
Als ik voor mezelf spreek (en ik ben net aangenomen, inmiddels ook door de medische keuring heen, joepie!!) heb ik heeeeeeel veel gehad aan de tips en verhalen op dit forum, met name van Lonneke. Hiervoor wil ik haar dan ook bij deze heel erg bedanken. Ik hoop dat ik ook iets kan bijdragen aan de successen van anderen door hun vragen te beantwoorden dus wie een vraag heeft over de selectieprocedure; SHOOT!!!
En verder; als dat wat mensen hier op het forum zeggen je niet bevalt en je hier niet normaal op kunt reageren, moet je misschien overwegen om je heil op een ander forum te zoeken. Met name de reactie van Caroline vind ik onbegrijpelijk.