een jaar wachten

• Katrien

Vorige maand werd ik door Adecco afgewezen. Jammer genoeg kan ik me moeilijk bij de situatie neerleggen maar moet het toch. Kan iemand mij vertellen waarom je juist een jaar moet wachten om opnieuw te solliciteren. Ik denk dat ik ongeveer alle wegen al geprobeerd heb om er toch maar door te komen…Adecco, KLM zelf, herkansing gevraagd (niet gekregen),nu ook nog het sollicitatieformulier op de klm-jobsite,…

• lonneke

Hartstikke lullig! het is mij ook gebeurd dat me verteld werd ( toen de tijd nog randstad) dat ik niet het type was voor stewardess ………….. weet je ik vloog toen al 4 jaar bij een andere maatschappij!!!!!!! ze hebben er geen verstand van…….ze vliegen zelf niet……weten niet wat het inhoudt…… en het spijt me te zeggen maar ook ik moest een jaar wachten……….Een vriend van mij is ook afgewezen via adecco en heeft klm gebeld maar ook hij moet een jaar wachten…….. Sorry! Mijn advies……….probeer het bij een andere maatschappij en doe dat een jaar ……je doet ervaring op en dan weer proberen! het is lullig maar je kunt er niks aan veranderen…….. Heel veel suc6 en probeer je erbij neer te leggen meid. Je kunt er niks aan veranderen……… Hebben ze je de reden verteld waarom je bent afgewezen eigenlijk?

groetjes lonneke

• Vliegmiepje

Over het sollicitatieformulier: dat wordt direct doorgestuurd naar content of adecco.

(ik heb er nl. naar gevraagd) en over dat jaartje wachten.. ik hoor verschillende dingen.. Toen ik op gesprek ging bij content was er een mede-sollicitant die 8 maanden daarvoor bij adecco had gesolliciteerd en was afgewezen. Bij content was hij “door” en ze zouden zijn dossier “bewaren” voor over 4 maanden. Maar nu mocht hij niet door naar de 2e ronde. En ik sprak afgelopen week iemand, die is 4 maanden terug nog afgewezen bij Adecco.. En die heeft dus bij content gezegd dat ze nooit eerder had gesolliciteerd bij klm en adecco.. en is door!?!? En ze zijn er dus niet achtergekomen. Dus in hoeverre ze dat checken..?? Ik zou zelf het risico niet nemen hoor! Je staat zo voor paal als ze er wel achter komen ..

• Vliegmiepje

Helemaal mee eens! Een vriendin van me is afgwezen bij adecco terwijl ze al bijna 5 jaar vliegt! Mocht je weer gaan solliciteren over een jaar zou ik zeker naar content gaan! Ze zijn er heel aardig en naar mijn idee ook wel wat professioneler dan bij adecco. Teminste dat kan ik opmaken uit de verhalen die ik over Adecco hoor, en uit mijn eigen ervaring met content. Koppie op hoor! Je komt er echt ooit wel! En anders probeer je het inderdaad eerst ergens anders.

• lonneke

ik zou het risico ook niet nemen hoor……….alles gaat naar de klmadministratie…………. en je gooit dan echt je eigen glazen in…….helemaal met vliegmiepje eens!

• Katrien

Ze hebben me afgewezen omdat ik zogezegd niet gedreven genoeg was. Wat weten zij nou… Ik moet eerlijk toegeven dat mijn zenuwen enorm parten speelden en dat ik bij sommige vragen niet goed wist wat zeggen. Ze bleef maar doorvragen over voorbeelden uit mijn huidig werk en over hoe ik omga in bepaalde situaties. Ik ben nl al 37 en heb al heel wat werkervaring maar in hun ogen dus blijkbaar niet genoeg.

Wat Content betreft daar mocht ik niet eens op sollicitatie. Ik heb nl gelijkertijd gesolliciteerd bij Adecco en Content.

• Katrien

En weet je wat nog. bij Adecco had ik heel netjes alle formulieren bij (diploma, cv,…) en dat hebben ze me gewoon teruggegeven. In welk bestand zou ik dan wel zitten. Trouwens ik ben uit België afkomstig en ze zouden me een sollicitaiteformulier opsturen (je weet wel zo eentje van klm dat je moet invullen). Nou ik kreeg dat formulier niet tijdig (kwam dinsdag pas toe met de post terwijl ik maandag al op gesprek moest).Ik zou het dan maar ter plaatse moeten invullen in dat geval zeiden ze me aan de telefoon…is dus niet gebeurd dus heb ik het formulier op de website van KLM maar ingevuld. Waar het nu hangt rond te slingeren is maar de vraag hé…

• Linda

Beste mensen,

Ik ben inmiddels ook afgewezen…….:(

Ik had nog wel een 2de gesprek, en ze vond mij ook zeker geschikt als stewardess en voldeed eigenlijk ook aan alle eisen, maar ik had geen genoeg levenservaring…..

(werk al 5 1/2 bij etos, ben 3 maanden in Namibie geweest, noem dat maar weinig)

maar ja, ze hadden me er van te voren voor gewaarschuwd, ik moet namelijk nog 21 worden in augustus.

Nou ja, volgend jaar maar weer proberen, dan gaven ze me meer kans.

Voor iedereen die nog moet…succes!!

En inderdaad, ik heb ook heel veel aan de tips op deze site gehad……

• lonneke

dan heb je 99 procent kans dat je volgend jaar zeker aangenomen wordt! ken meer van deze verhalen en later zijn ze allemaal aangenomen..

• Sharon

Hoi Katrien,

vraag eerst naar de reden waarom je bent afgewezen, er kunnen zoveel redenen zijn. Indien het van persoonlijke aard is, kun je daaraan werken, bijvoorbeeld als een een Rotterdams accent zou hebben of je bent nog een beetje jong.

Ik wens je veel geluk en misschien tot volgend jaar bij de KLM.

gr.

sharon