sollicitatie

• maria

Hallo allemaal,

Ook ik ga volgende week naar Content ivm een sollicitatiegesprek voor een functie als stewardess bij de KLM.

Ik heb een paar vraagjes:

* Hoe lang duurt de opleiding?

* Wordt dit afgesloten met een examen?

* Wordt de opleiding in het Engels gegeven?

Ik zou heel graag van jullie wat antwoorden op bovenstaande vragen willen ontvangen en als het kan ook wat tips voor mijn sollicitatiegesprek(ken).

Alvast enorm bedankt!!

Groetjes,

Maria

• lonneke

opleiding is 6 weken. je gaat voor 3 type toestellen en wordt per type behandeld daar krijg je na afloop een examen over. dus 3 examens …… aan het eind van de cursus krijg je nog een praktijkexamen ( althans was bij mij zo).De opleiding is nederlands/engels…….. flightsafety boek is wel in het engels.

• Maria

Fijn te weten, bedankt Lonneke!

Als je nog wat tips en dergelijke hebt, hoor ik het ook heel graag!

Groeten,

Marialonneke schreef:

>

> opleiding is 6 weken. je gaat voor 3 type toestellen en wordt

> per type behandeld daar krijg je na afloop een examen over.

> dus 3 examens …… aan het eind van de cursus krijg je nog

> een praktijkexamen ( althans was bij mij zo).De opleiding is

> nederlands/engels…….. flightsafety boek is wel in het

> engels.

• kim

Hoi meiden (speciaal Lonneke)

Ik moet donderdag op tweede gesprek bij KLM… en al behoorlijk zenuwachtig om eerlijk te zijn. Ik weet dat het tweede gesprek in ieder geval een rollenspel inhoudt. Hoe te reageren als iemand begint te schreeuwen of doorheen praten?? Uit laten schreeuwen en over je heen laten lopen of op een gegeven moment ingrijpen om jouw kant van het verhaal duidelijk te laten horen. Dit vind ik een beetje lastig.. ben absoluut niet een zacht gekookt ei wat dat betreft, maar blijf wel altijd beleefd. Ben bang wanneer ik ‘'de tegenspeler’' teveel laat praten, ik niet voldoende initiatief toon..maar wanneer ik te snel ingrijp weer onbeleefd ben……….. owwwwwwww please help me!!

Wat kan ik verder nog meer verwachten?? tips tips tips……….. Wordt het Engels nogmaals getoetst?? Nou meiden, iedereen die nog bezig is met de sollicitaties, succes!! En voor de ervaren mensen in de luchtvaart: Kom pleaseeeeeeeeeee met zoveel mogelijk tips!!

Thanks……..

Groetjes Kim

• Cheryl

Hoi Kim,

ik ben in maart aangenomen en begin in september met de cursus. Dus kan je wel iets vertellen over hoe de sollicitatie gaat. In de tweede ronde krijg je een gesprek met 2 pursers, die willen heel veel voorbeelden weten over (in mijn geval) je huidige werk. Ik werk momenteel als grondstewardess. Ze willen weten hoe je in bepaalde gevallen reageert, blijf je lachen, blijf je beleefd. En bij het rollenspel krijg je een blaadje met een case, in mijn geval werkte ik in een bungalowbedrijf en kon iemand pas later zijn huisje in en die was daar behoorlijk boos over. Aan jou de taak om erachter te komen wat er nog meer aan de hand is. Laat je de persoon uitpraten, kom je met oplossingen, maak je geen valse beloftes. Dat soort dingen. Je moet gewoon reageren zoals je in het normale leven ook zou reageren. Zolang jij maar vriendelijk blijft. Ik wil je wel als tip meegeven, zolang de persoon boos is over het werk, laat ze maar uitpraten en even uitrazen en toon begrip, maar grijp pas echt in als het persoonlijk wordt. Daar kijken ze naar, of je over je heen laat lopen.

Groetjes Cheryl

• maria

Nou, heel veel succes dan as donderdag Kim!

Ik moet ook as donderdag, maar dan op 1e gesprek bij Content! Ik hoor graag wat meer van je, nadat je het 2e gesprek achter de rug hebt, hoe dit is gegaan en wat ik kan verwachten!

Nogmaals succes en ik hoor graag van je!

Groetjes,

Maria

• kim

Alvast super bedankt voor de tips!! Ben wel zenuwachtig, maar heb er ook super veel zin in!!! Hoop dat het allemaal goed gaat!!

Jullie horen van me!!

• lonneke

idd kim……….. rustig blijven in die case….. kom met oplossingen bijv een drankje van het huis om het ongenoegen wat minder te maken…..kan ik uw bagage ergens plaatsen bla bla maar aan de andere kant wel ferm blijven………. laat niet over je heen piepelen maar informeer dan bijv naar hoe de reis is geweest..verontschuldig je maar ook niet te vaak… blijf beleefd maar nogmaals laat niet over je heen lopen…. meid het loopt vanzelf! bekijk het zoals het komt en het komt heus wel goed. niet alles hangt af van dat rollenspel…………. het is het totaalplaatje! Heel veel suc6 en we duimen voor je!

groetjes lonneke