Hallo iedereen,
Ik heb met interesse de afgelopen weken de discussies gevolgd. Erg leuk en leerzaam om te lezen! Ik heb een klein dilemma dat ik graag wil voorleggen. Ik ben 30 jaar en werk al ruim zeven jaar op kantoor. Een hele leuke secretaresse-functie. Maar: dit wil ik niet mijn hele leven blijven doen. Ik heb de mavo afgemaakt en havo 4 gedaan. Daarna ben ik doorgestroomd naar Schoevers. Ik heb dus de havo niet afgerond en geen 4-jarige MBO-diploma op papier.
Allemaal geen probleem, ga ik toch terug naar school?
Ik heb nu 2x met Content gesproken n.a.v. een sollicitatie bij KLM. De eerste keer was een jaar geleden. Toen werd mij verteld dat World Travel School een optie zou kunnen zijn. Dus Maaike naar WTS. Leuk gesprek gehad, toegelaten en wil(de) in januari 2007 beginnen. Alleen 1 kanttekening: er werd geadviseerd een post-HBO test te doen, omdat ik wederom geen havo heb.
Ik heb vorige week Content nogmaals gesproken. Nu werd me verteld dat de havo afmaken ook een optie is. Dat komt mij wel goed uit, want ik woon in Alphen aan den Rijn en en Amsterdam aanreizen 2x per week 's avonds (wil dus de avondopleiding gaan doen), daar zie ik wel een klein beetje tegenop naast mijn 40-urige job. De havo kan ik lekker in de buurt volgen. En niet geheel onbelangrijk: ze zijn helemaal niet enthousiast over WTS.
Uiteindelijk wil ik wel bij KLM vliegen. Maar ik vind het ook geen probleem bij Martinair danwel Transavia te beginnen. Wat is nou wijsheid? WTS of Havo afronden en bijvoorbeeld een poging wagen bij Martinair?? Ik vind het wel jammer eigenlijk dat er niet word gekeken naar levens- en werkervaring in het algemeen. Ik dacht dat ik na 7 jaar werkervaring wel een poging kon wagen. Ik heb tenslotte wel een beetje “bagage”.
Nu word mijn bericht wel erg lang, maar ik moest dit gewoon even vertellen. Kortom: welke opleiding kan ik het beste volgen naast mijn 40-urige baan?
Ik ben erg benieuwd.
Groetjes,
Maaike