leven naast vliegen.....

• Anouck

Hoi Hoi,

Morgen is voor mij de eerste grote dag en mag ik op gesprek bij content……. natuurlijk reuze spannend en ook wel eng aangezien ik heel graag bij KLM zou gaan vliegen en bang ben dat de droom in duigen zal vallen!

Nou kreeg ik vannacht ineens de kriebels……. ik heb het boek dagboek van een steward gelezen en ik kreeg er spontaan nachtmerries van!!!

Hij heeft gevlogen bij Martin Air en ik weet niet of dat erg verschilt van KLM en natuurlijk is het enorm opgeblazen toch?? of niet????

Ik heb zelf een hospitality achtergrond en weet wat het is om laat te werken, op zondag en onregelmatig maar in dat boek heeft hij niet eens een sociaal leven!!

Heb je nog een leven naast vliegen????

Vlieg je heel vaak midden in de nacht?

Zien jullie je vriendinnen en mannen nog??

Ik vind het geen probleem om te verhuizen en er een hoop voor op te geven maar toch niet mijn hele persoonlijke leven! Hoop dat dit de pre-sollicitatie twijfels zijn!!!

Groetjes

• Vliegmiepje

Dat boek vond ik erg over the top hoor.. een hoop dingen worden ernstig overdreven vind ik. Tuuuurlijk heb je nog wel een sociaal leven. Het is alleen wel een kwestie van “even in je agenda kijken” zeg maar.. :)

• lonneke

dat boek is zwaar overdreven vond ik…………. volgens mij ( en dat is mijn persoonlijke mening) schrijft hij juist wat mensen willen lezen ( mensen die dus niks met de luchtvaart te maken hebben). tuurlijk is niet alles overdreven maar ik heb het zelf gelezen en zo de klikobak ingegooid………..zou genoeg moeten zeggen denk ik

• San

Wat ben je ook een wijffie he Lonneke, heerlijk! Ben benieuwd hoe het is met jou ‘enroute’….

Over het boek; en hem nu aan het lezen, gewoon nieuwsgierigheid ;-).

• lonneke

tuurlijk heb ik m ook gelijk gelezen……………….. maar die gozer heeft een beetje last van sterallures…………………. en mag hopen dat dat wat ben je ook een wijffie positief is-)))) neem gewoon geen blad voor mn mond………. nogmaals hij schrijft wat n leek wil weten over de luchtvaart………..dat we orgies hebben etc etc……….. nou ik heb ze nog niet meegemaakt hoor-))) THANK GOD!

• ids

Ik heb het boek uiteraard ook gelezen en vind dat jullie je een beetje teveel laten meenemen over dat hele “orgie”gedoe… Als je de 2, 3, dingetjes die daarover gaan even uit het boek filtert en de rest gewoon leest dan krijg je volgens mij toch een heel aardig beeld van hoe het leven als steward(ess) eruit ziet!

Hij beschrijft zowel de leuke kanten als de mindere kanten van het beroep en neemt daarin ook geen blad voor de mond:) Dat hij daarnaast het boek een heeeel klein beetje opvijzelt (waarheid of niet) kon mij niet veel schelen.

Het boek weggooien vind ik persoonlijk dan ook een beetje overdreven want mensen die overwegen om in het vak te beginnen krijgen toch een goed beeld van hoe het er aan boord (en daar gaat het uiteindelijk om) aan toe kan gaan en kunnen dan hun keus maken. De lastige en smerige passagiers worden enorm goed, tot in detail bijna beschreven. Daarnaast beschrijft hij ook goed wat je allemaal kunt doen als je “op stop” bent en zo krijg he toch een aardig goed beeld voor ogen wat je te wachten kan staan:)

Groetjes…

• lonneke

toch niet helemaal mee eens…………ook niet qua passagiers…………nogmaals ik vind dat hij het zwaar overdrijft………. of het was gewoon geen type voor steward dat kan natuurlijk ook

• ids

Zou je me dan kunnen uitleggen wat er aan de passagiers anders was dan wat jij meemaakt?

De dingen die hij beschreef leken me meer dan aannemelijk dat dat kan voorkomen in de lucht. Ik heb zelf op schiphol achter de douane gewerkt en in het vliegtuig als beveiliging en je wil niet weten wat een zooi een vliegtuig kan zijn! Ik heb wc gezien waar de normale schoonmaak zelfs voor bedankten omdat de ontlasting gewoon overal zat omdat de mensen die meevlogen nog nooit een normale wc hadden gezien. Idd ook strontluiers in de gangpaden en kotst over de stoelen! Ik praatte dagelijks met stewards(essen) en piloten en ze hadden allemaal wel van dit soort verhalen. De auteur heeft 4 jaar gevlogen en beschrijft natuurlijk alleen de vluchten waar iets speciaals op gebeurde de rest is simpelweg niet interessant genoeg om te vertellen. Je moet natuurlijk ook niet denken dat hij dit elke dag meemaakte.

• Vliegmiepje

Ik vond het boek ook heel erg NIET-realistisch. En kots over de stoelen en luiers in het gangpad?! Nee sorry, ik heb dat nog nooit meegemaakt. .. :D

• ids

Ik zal het je nog mooier vertellen. Ik heb zelfs in een vliegtuig gestaan waar een vrouw tijdens de vlucht een miskraam kreeg omdat ze “vergeten” was dat ze niet mocht vliegen! Het hele gangpad en jumpseat waar ze op gezeten had zat onder het bloed! de stukken nageboorte lagen nog tussen de stoelen in!! en dan echt grote brokken, heb daar zelf half staan kokhalzen toen… KLM health services moesten er toen aan tepas komen omdat de normale schoonmaak dit niet mocht opruimen…

Zoals ik al zei zijn dat uitzonderingen en die beschreef hij juist. En de dingen die hij beschreef vond ik nou echt niet zo raar.. een gelovige gek? een schakende jappanner? een vrouw die hem haar koffer wil laten tillen? vechtende antillianen? (er gingen niet voor niets air marshals mee op die vluchten) de enige beetje uitschieter vond ik die man met die fles pis maar zelfs dat kan ik nog wel geloven na de dingen die ik gezien heb.

Vergeet niet dat er dagelijks miljoenen mensen vliegen!! Denk je nou echt dat die allemaal netjes in het gereel blijven:) kom nou…