Stewardess zijn & je relatie

• Mireille

Vraagje,

Ik sta op het punt mijn sollicitatiebrief de deur uit te doen, maar zit toch met een vraagje.

Is er iemand die ervaring heeft met het stewardess zijn en het hebben van een relatie. Ik zou het zonde vinden als mijn relatie onder mijn werk te lijden heeft.

Mijn vriend heeft een baan van 9 tot 17. Zit de kans een dik in dat we elkaar nu nauwelijks nog zien?

Ben je vaak en lang van huis??

• Cheryl

Nee nee nee, je relatie heeft hier absoluut niet onder te lijden. Heel veel mensen hebben inderdaad dit idee, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dat niet het geval is. Mijn vriend is steward en ik heb het gevoel dat hij meer thuis is dan aan het werk! Hij vliegt wel voornamelijk ica (intercontinentaal) en is dan 2 dagen weg en 4 dagen thuis. Tenminste, eigenlijk is het 3 dagen werken en 3 dagen thuis, maar die derde dag kom je om 6 uur 's ochtends thuis, dus dat tel ik als vrij. Dus je leeft echt niet langs elkaar heen. Natuurlijk, er zijn wel eens tijden dat je lang op de route bent, maar dat zijn voornamelijk reizen die je zelf aanvraagt, bijvoorbeeld Kuala Lumpur, dan ben je 7 dagen weg. Maar, daarna ook wel weer 6 dagen thuis. Het valt dus echt heel erg mee. Maak je niet te druk om het vele weg zijn.

Groetjes Cheryl

• Mireille

Dank je Cheryl, dat stelt me zeker gerust!

• Mireille

Als er nog meer ervaringen zijn, zijn deze altijd welkom

• Vliegmiepje

Hoi Mireille,

Ik heb zelf 2 jaar geleden bij Transavia gevlogen en moet as. vrijdag voor de 2e ronde bij de Klm. Bij Transavia zijn Egypte en Israel de verste bestemmingen, en de langste stop die ik ooit gehad heb was 4 dagen.. maar het wel heel erg onregelmatig! Op de raarste tijden moest je je melden. Maar ik vond dat juist prettig!

Ik heb nu een baan van 9-5 en ik heb het idee dat ik nu meer aan het werk ben dan toen ik vloog! Mijn vriend vind dit ook. Nu zitten we standaard iedere dag om 18.00 te eten.. daarna de rommel opruimen, op de bank hangen/of iets anders doen en HUP… weer je bed in omdat de wekker weer om 6 uur gaat… en de volgende dag gaat weer het zelfde.. in het weekend is het : boodschappen doen, huis schoonmaken/opruimen en voordat we het weten is het alweer zondagavond.. en dan moet je weer op tijd je bed in omdat om 6 uur de wekker weer gaat…

(Hopelijk wordt ik aangenomen ik ben dit ritueel zoooooooo zat!!!!!!!!! :( haha)

Ik voelde me veel vrijer en relaxter met die onregelmatigheid en mijn relatie was er net zo goed onder als nu. Beter zelfs! Omdat ik niet elke avond chago en moe op de bank zat! ;) En als je elkaar een paar dagen niet gezien hebt is het alleen maar leuker! Weet je wat pas echt erg is? Als je vent 5 maanden wordt uitgezonden naar een of ander vaag land. (Afghanistan..) Ik heb het 2x meegemaakt en dat is pas LANG! ;) Ok beetje of topic dit.. Maar anyway.. ik persoonlijk vind niet dat het vliegen je relatie verslechterd. absoluut niet!

• maike

Het onregelmatig werken is wel goed te doen, mits je problemen heb af en toe een weekje weg te zijn. Vind het zelf een groter “issue” dat je altijd ver van huis bent in een soort vakantie stemming met leuke andere mensen aan de bar…Ik zie veel mensen om mij heen vreemd gaan op stop, waardoor je relatie uiteindelijk kapot gaat. Het is niet voor niets dat er veel cabine en piloten zijn gescheiden. Het is een rare wereld, maar zoiets heb je zelf in de hand.

Gr, Maike

• mireille

Maar het komt dus wel voor dat je een hele week van huis bent?

So, da's niet mis…

• cin

zeker…