Ps Eva, je bent niet de enige die zich afvraagt wat een stewardess nu eigenlijk doet. Bedenk dat je al steward/stewardess aan boord bent voor de veiligheid. Als er een brandje uitbreekt dan ga jij die blussen…..als er ge-evacueerd moet worden bepaal jij door welke deuren men naar buiten moet etc etc.Heeft iemand zuurstof nodig….je raad het al, ook daar ben jij voor. Daarnaast verleen je service door het aanbieden van eten of drinken. Ook vragen over bagage, rondom vertragingen en doorverbindingen beantwoord je als je aan het vliegen bent.
Uiteraard stellen passagiers ook de vraag “jullie zijn toch alleen maar voor de koffie”? Tja….hoe vaak ik die al gehoord heb :-) Aanvankelijk maak je je er druk om…..nu denk ik, ach als iemand dat wil denken, prima. Maar als het er echt op aan komt, en er moet actie ondernomen worden,dan is diegene waarschijnlijk het hardst aan het schreeuwen van angst…..maar ik kan je wel vertellen dat als iemand dit tegen mij zegt ze zich niet heelpopulair bij mij maken. …..
Groetjes