Gesprek gehad!

• Monique

Hai Allemaal,

Ik heb mijn gesprek gister bij de KLM gehad. Ik moet zeggen zo vol als ik van start ging zo leeg kwam ik eruit. Ik moet zeggen, ik was best gesloopt door alle spanning die ik voelde toen ik thuis kwam. En nu afwachten. Wat ik jullie als tip kan geven (wat ik zelf vergeten ben, maar pas aandenkt als het voorbij is) bij het rollenspel niet vergeten de persoon met regelmaat aan te spreken met Dhr/mw. ??? . Het is iets wat ik normaal gesproken altijd probeer te doen maar dit keer door de spanning geheel vergeten was. En als een familielid ziek is toon interesse. Heel veel succes voor degene die nog op gesprek moeten.

Groetjes!

• MazJ

nou, klinkt super meid, afwachten benn benieuwd!!! thnks voor de tip!! Was het Engels spreken trouwens moeilijk??

xxMaz

• ids

Ik ben ook net terug van het gesprek…. Was idd toch iets heftiger dan ik verwacht had. Ze vragen erg diep en zijn niet met 1 voorbeeld tevreden. Het gesprek duurt ruim 3 kwartier en het viel me op dat ze sommige vragen meerdere keren stelden in een andere vorm. Om te kijken of je wel hetzelfde blijft zeggen:)

Je krijgt ook totaal geen beeld van of je het goed gedaan hebt. Ze blijven echt enorm oppervlakkig en je moet echt wachten op de brief die binnenkomt…

• Monique

Hai MazJ,

Wat het Engels betreft..gewoon spreken. Het was niet zoals bij Adecco dat men je van je vraagt een luchtig verhaal te vertellen om je engels te checken. Bij KLM stellen zij een (belangrijke) vraag die jij moet beantwoorden.

• kim

oooooooooow ik moet morgen en ik ga er gewoon blanco heen en ik zie wel wat er op mij afkomt. Ik ben vorig jaar geweest voor KLM Cityhopper en de vragen die ze stelden waren inderdaad vrij heftig… ze doorboren je inderdaad helemaal. Het belangrijkste naar mijn idee is gewoon niet happen en vriendelijk blijven en ook al geven ze een bot antwoord, gewoon lachen en vriendelijk blijven. Kan iemand mij vertellen, Ids misschien, hoe het er in zijn geheel precies uitziet? Eerst een gewoon gesprekje, dan rollenspel, Engels?? Wat is de volgorde en hoelang duurt het rollenspel zo ongeveer?? Nou, jullie horen van me!

Groetjes Kim

• ids

Hete hele gesprek duurt 3 kwartier en hierin stellen ze een hele hoop vragen. Ze proberen echt je binnenste bloot te leggen want ze willen echt weten wat voor persoon je bent! De laatste 5 minuten van het gesprek zijn in het engels, dan vragen ze gewoon een paar vragen niet gigantisch moeilijk maar wel dusdanig dat ze een goed beeld hebben van je niveau.

Daarna krijg je een kwartier om je voor te bereiden op het rollenspel. Dit gebeurt met 2 mensen welke je nog niet gezien hebt (de selecteurs van de andere sollicitant) dit duurt alles bij elkaar ong. 10 minuten. Ik dacht dat het simpeler zou zijn maar de “acteur” is toch lastig te doorgronden en je moet er juist voor zorgen dat je erachter komt wat de meneer of mevrouw dwars zit. Daarna vragen ze wat je van de selectie vond.

Persoonlijk ging ik er echt net zo blanco weg als dat ik aankwam. Heb wel het idee dat het gewoon goed gegaan is maar ze laten echt niks los over of het goed of slecht gegaan is! Het is nu gewoon afwachten op de brief welke binnen 10 dagen zou moeten komen…

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

• Vliegmiepje

Hmmm klinkt best pittig! Balen zeg dat je 10 dagen op die brief moet gaan zitten wachten!!!! Oeiii spannend..! Thanks voor de duidelijke uitleg Ids! :)

• Vliegmiepje

Ik heb vandaag mijn gesprek gehad bij de Klm en het ging helaas niet goed… :(

In tegenstelling tot bij Content was ik erg zenuwachtig. Dan zit je er toch al minder prettig. Ik vond het gesprek heel erg pittig! Ze zaagden me helemaal door midden, 45 min lang.. En maar voorbeelden vragen.. ik had er aardig wat in mijn hoofd zitten maar na een tijdje waren ze gewoon op! Ook onverwachte vragen waar ik niet meteen op kon reageren van de zenuwen.. Terwijl ze heel erg vriendelijk waren hoor! het waren geen vervelende mensen ofzo.

Toen het engels.. bij content zeiden ze dat het erg goed was! Maar ik was gewoon even helemaal leeg tijdens het engelse gesprekje.. ik kan het niet goed verwoorden maar ik heb niet het gene laten zien wat ik normaal gesproken wel had gekund.

Ik kwam niet uit m'n woorden.. het liep gewoon helemaal mis! Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan!!! Ik kan engels!!! Niet vloeiend maar wel goed genoeg!! En ik heb het dus gewoon verknald door de zenuwen!!! Frustrerend! :(

Het rollenspel ging wel erg goed naar mijn idee. Daarna had ik nog een heel kort gesprekje met degene die daar bij zat. Zij vertelde me dat mijn engels wat ik had laten zien niet voldoende was. Als de andere twee onderdelen wel goed zijn gegaan krijg ik binnen een paar maandjes een herkansing voor het engels en als dat dan goed is ben ik alsnog door.

Maar ik ga er maar vanuit dat het eesrte gesprek ook niet goed genoeg was, en dat het voor mij er dit keer niet in zit.. jammer maar helaas! Mocht ik die herkansing krijgen dan spring ik alsnog een gat in de lucht hoor!!! Want dit gaat me geen tweede keer gebeuren natuurlijk!!! Maar ik reken er maar niet op, anders is de teleurstelling alleen maar groter. Iedereen die nog op gesprek moet, heel veel suc6 in ieder geval!!! Ik ga zo maar even shoppen, een beetje lief zijn voormezelf want ik baal ontzettend… ;)

• kim

oo wat vervelend!! Ik ben gisteren op tweede gesprek geweest en ik vond het ook heel pittig!! Ik heb helemaal geen feedback gekregen op mijn Engels of andere dingen… had jij daarom gevraagd of begonnen ze daar zelf over???

Ben heel zenuwachtig en ik hoop dat ik snel post krijg met de uitslag

(hoop BINNEN tien dagen, ivm mijn vakantie)

• Vliegmiepje

Ik vroeg er niet zelf om, als het engels niet goed genoeg was kreeg je dat meteen te horen zodat ze je meteen ook konden inlichten over die evt. herkansing. Mits het andere gesprek en het rollenspel positief zijn natuurlijk!! Maar bij jou is je engels dus wel goed genoeg geweest ! Want je hebt er niets over gehoord! Dus die kan je alvast mooi in je zak steken Monique! ;) Hoe vond jij het eerste gesprek gaan? Ik vind het moeilijk in te schatten!