Is mijn vooropl.en werkervaring echt niet voldoende??

• Levi

Hallo,

Ik heb zojuist een telefoongesprek gehad met iemand van Adecco n.a.v. mijn sollicitatie naar de functie stewardess bij KLM.

Volgens haar is mijn opleiding en werkervaring niet voldoende om me voor te stellen bij KLM.

Ik heb 3 jaar op de VWO gezeten, maar wegens ziekte niet afgemaakt en vervolgens toch nog mijn MAVO (op D-niveau) diploma gehaald.

Daarna heb ik de World Travel School gedaan. Cerificaten behaald. Ze garandeerden 'n baan na de studie…nooit iets meer van hun vernomen!

Heb bijna 3 jaar als juridisch-secretaresse gewerkt. Opleiding voor deze functie behaald bij Schoevers (HBO-opleiding).

Cursus Culturele Wetenschappen gevolgd aan 'n universiteit en certificaat behaald.

Heb nog gewerkt als receptioniste/telefoniste bij diverse bedrijven.

Ook een aantal maanden als grondstewardess gewerkt bij KLM.

Doe ook veel vrijwilligerswerk.

Is dit alles echt niet voldoende??

Groetjes,

Levi.

• ids

Het is opzich heel simpek. Ze hebben een paat bepaalde basiseisen en die staan op hun site. Daar voldoe je idd niet aan ondanks alles wat je hierboven neerzet. Ik zou als ik jou was gewoon de klm zelf even bellen om het toch even zeker na te vragen en anders de bij de avondhavo de gewenste eisen halen als je het echt heel erg graag wil.

• Monique

Dan probeer je het toch gewoon bij Content!

• Vliegmiepje

Wat een onzin! :D Je voldoet wel aan alle eisen! Je hebt je middelbare schooldiploma, en je hebt een schroeversopleiding gedaan op hbo niveau. Dus what's the problem van adecco??? Ik heb eerst de havo gedaan, toen mijn mavo-D diploma behaald en daarna Mbo-4 Toerisme. Dus we zitten bijna gelijk.

En kwa werkervaring: ik heb op een reisburo gewerkt, Heb bij Transavia gevlogen

Stage gelopen in een hotel. (receptie) En als secretaresse gewerkt. Dus ???? Zoveel meer is dat niet.. Ik snap t' niet hoor. Ga naar content!!! Ze zijn niet helemaal 100 bij adecco geloof ik….

• Vliegmiepje

@ Ids. Waarom zou ze haar havo gaan halen?! Dat heeft ze helemaal niet nodig want ze heeft de mavo afgerond en daarna nog een opleiding op hbo niveau gedaan.

• ids

vliegmiepje…

Klm vraagt of havo of mbo niveau4.. (zie site) Als je haar bericht goed leest dan weet je dat ze dat allebei niet heeft… uiteraard heeft ze wel een hbo (of hoger) denkwijze maar de klm wil simpelweg papiertjes zien. Een schroevers papiertje, WTS en een cursus horen daar helaas niet bij anders had er wel gestaan “of iets waaruit blijkt dat je hetzelfde niveau hebt”

Zo werkt het bij elk bedrijf wat selecties uitvoert (en ik heb er een hoop gedaan)

Maar zoals ik al zei, bel de klm en vraag of ze het toch voldoende vinden, je weet uiteraard maar nooit. Zo niet dan zit er niks anders op dan de havo af te maken als je het echt heel graag wilt!

Adecco werkt overigens op exact dezelfde wijze als content. Ze hebben strikte regels van KLM gekregen waar ze zich aan dienen te houden. Sturen ze teveel mensen naar klm die dan toch afgewezen worden dan kunnen ze hun contract verliezen en daarmee een hoop geld… Dus dat maakt ook niks uit.

Daarnaast, wie zijn wij om dingen te roepen waar we geen zekerheid van hebben en zo mensen valse hoop geven?

• Maaike

Hallo Levi,

Ik kan een klein beetje inhaken op je vraag. Ik heb ook Schoevers gedaan en daarvoor Mavo + Havo 4 en dacht met 7 jaar goede werkervaring op kantoor ook wel te kunnen solliciteren. Not! Ik heb het geprobeerd via Content. Zij hebben mij 3 dingen geadviseerd:

1: WTS raden ze af (helaas maar waar), maar dit weet je al

2: 4 deelcertificaten te halen van de havo, waarvan in ieder geval engels of MBO-4

3: proberen te solliciteren bij Martinair/Lufthansa/Transavia en na 2 seizoenen daarbij vliegen opnieuw solliciteren bij KLM

Echt: ze hebben aangegeven (dit heb ik meerdere keren te horen gekregen via content, want een paar keer nog telefonisch contact gezocht) Schoevers is geen erkende opleiding wat KLM betreft. Ik heb zelf hier ook een bericht geplaatst deze week (zie: graag jullie mening mbt omscholing) Ik heb een aantal goede reacties gehad hierop en zodoende heb ik een beetje mijn keuze gemaakt. Ik ga naast mijn werk vrolijk de avondhavo doen. Jij hebt volgens mij wel meer papieren, maar ze kijken hier helaas echt niet naar. Ik zie dat je best wel veel reacties hebt gehad. Dit heb ik nog niet gelezen. Ik zag je bericht even snel en dacht: meteen even reageren. Misschien staat het erin, maar vraag het dan nog een keer. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben 30 en ze hebben liever mensen die wat ouder zijn, dus je hoeft niet bang te zijn dat je straks niet meer kunt solliciteren. Ik denk niet dat ik er op dit moment voor kies eerst 2 seizoenen elders te vliegen. (of proberen te solliciteren) Ik heb een huis met hypotheek en moet gewoon zekerheid hebben van een baan. Ik ben benieuwd wat je keuze zal worden. Trouwens, ze nemen bij content alle tijd voor je aan de telefoon als je ze belt. Als je nog met vragen zit, kun je ze altijd bellen. Veel succes met het maken van je keuze. Ik ben hoopvol volgend jaar te kunnen solliciteren en dat zal bij jou ook wel lukken! En ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je gaat doen.

Groetjes,

Maaike

• Vliegmiepje

Een diploma van schroevers is gewoon een erkend mbo of hbo diploma hoor!!!

Ik ken zat mensen die daar hun opleiding gevolgd hebben. Dus dat is is niet waar wat je nu zegt. Tenzij ze een cursus heeft gevolgd bij schroevers, (dat kon ik niet helemaal uit haar verhaal opmaken) dat wordt uiteraard niet als een geldig diploma gezien maar meer als een aanvullend iets. Dus ik snap adecco niet hoor!! Maar goed maakt verder allemaal niet uit. Het is voor haar gewoon balen dat ze niet op gesprek mocht!

• kim

Ben ook zojuist geslaagd voor mij kort-hbo diploma bij Schoevers!! Is gewoon erkent en ben gisteren op tweede gesprek geweest bij KLM… Misschien dat je inderdaad in het bezit moet zijn van een Havo diploma… maar ja ze zeggen of Havo of Mbo, dan lijkt Schoevers mij (of je nu mbo of hbo hebt gedaan) gewoon goed en kunnen ze er niets over zeggen!!