pfffieeuw ben door.....Wat NU???

• Anouck

Nou ik ben gisteren bij content geweest en ik ben door……whaaaa Moet wel zeggen dat ik het vond tegenvallen! Je kan geen pijl trekken op wat ze zoeken! Wij waren met een man of 12 waaronder 1 steward die vloog bij transavia, 1 steward die vloog bij British Airways en een steward en stewardess die beide vliegen bij martin air! We zijn maar met zijn drie' tjes door, ik en de twee die bij martin air vliegen! Er waren er ook twee die nog moesten wachten of ze door mochten!

Wanneer kan ik nu verwachten dat KLM belt en ik ben de 100 ste ik weet het maar hoe nu verder??? Wil dit zo graag maar was gisteren zo gespannen stond te rillen als een rietje!! Dat was ook het eerste wat ze zeiden tijdens het gesprek…… probeer je te ontspannen want je staat stijf van de stress incl. mijn gezicht! Mijn engels was perfect maar daar was ik ook niet bang voor….. maar wel voor tweede ronde! Waar moet je echt op letten en wat voor vragen stellen ze….. kan ik over de bijbehorende voorbeelden nadenken! Ben er na gisteren en de mooie verhalen van de rest alleen maar zekerder van geworden dat ik dit echt wil……. So please help…….ontspannen, hou toch op, het wordt alleen maar erger!

Alvast bedankt voor alle tips!

groetjes

• ids

Goed de topics lezen alles staat opzich al vermeld joh..

Even een copy paste van 1 van mijn eerdere posts

Hete hele gesprek duurt 3 kwartier en hierin stellen ze een hele hoop vragen. Ze proberen echt je binnenste bloot te leggen want ze willen echt weten wat voor persoon je bent! De laatste 5 minuten van het gesprek zijn in het engels, dan vragen ze gewoon een paar vragen niet gigantisch moeilijk maar wel dusdanig dat ze een goed beeld hebben van je niveau.

Daarna krijg je een kwartier om je voor te bereiden op het rollenspel. Dit gebeurt met 2 mensen welke je nog niet gezien hebt (de selecteurs van de andere sollicitant) dit duurt alles bij elkaar ong. 10 minuten. Ik dacht dat het simpeler zou zijn maar de “acteur” is toch lastig te doorgronden en je moet er juist voor zorgen dat je erachter komt wat de meneer of mevrouw dwars zit. Daarna vragen ze wat je van de selectie vond.

Persoonlijk ging ik er echt net zo blanco weg als dat ik aankwam. Heb wel het idee dat het gewoon goed gegaan is maar ze laten echt niks los over of het goed of slecht gegaan is! Het is nu gewoon afwachten op de brief welke binnen 10

• Anouck

he ids,

alvast bedankt voor de tip….. had je posting al gelezen maar ik doel meer op directe vragen die ze stellen…. het programma van die dag is me redelijk duidelijk!

thanx

• ids

Ze vragen opzich dezelfde vragen als bij je eerste gesprek alleen willen ze meer voorbeelden hebben. Het viel me op dat met de antwoorden die ik gaf bij adecco ze bij klm niet tevreden waren, ze wilden nog meer weten! Ze graven ook dieper in je persoonlijkheid (star ondervraagmethode is dat) en proberen je een beetje uit je tent te lokken (wel op een vriendelijke manier allemaal)

Ik heb zelf alle vragen die ik bij adecco kreeg opgeschreven en daar goede antwoorden op bedacht. Heb er zelf ook nog extra vragen bij bedacht en dat allemaal uit mn hoofd geleerd! Daar had ik een hoop aan maar toch wilden ze meer! Ze willen echt een hele hoop voorbeelden uit je werkverleden (situaties) dat is erg belangerijk dat je dat weet!

Voor het rollenspel heb ik me niet voorbereid, je weet toch niet welke case je krijgt. Dat moet je simpelweg gewoon laten gebeuren, je zenuwen spelen daarin toch de grootste rol! wees creatief in de dingen die je zegt in dat spel!

Succes!