telefonisch interview klm grondstewardess

• Deborah

Ik heb een vraagje. Volgende week donderdag heb ik een telefonisch interview met de klm voor de functie van grondstewardess/service agent. Wat kan ik van dit gesprek verwachten. Is het globaal een eerste kennismaking? Wat wordt er gevraagd, kan ik me er een beetje op voorbereiden? Ik neem aan dat er naar aanleiding van di't ‘kennismakingsgesprekje’ een afspraak met je wordt gemaakt voor een verdere selectie. Als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben,hoor ik dat graag.

• maria

Hallo Cheryl

Ook ik heb een telefonisch gesprek volgende week donderdag voor grondstewardess bij de KLM. Kun jij mij aangeven wat ik als motivatie het best kan aangeven?? Dit vind ik zelf namelijk erg moeilijk! (weet het natuurlijk wel voor mezelf om dat dat dan goed te verwoorden naar hen toe is een ander ding!)

Alvast bedankt!

Groetjes,

Maria

• Cheryl

Hoi Maria,

Wat is je eigen motivatie? Als ze nu zouden bellen, wat zou je zeggen? Ik kan natuurlijk wel hier een motivatie opschrijven, maar ze hebben zo door dat dat niet de jouwe is. Geloof me, vooral Jeroen heeft dat zo door. Ik wil je best helpen hoor.

Berichtje voor jullie allebei, je moet onthouden met welke team leider je het gesprek hebt. Als je afspraak wordt gemaakt dan wordt meteen verteld met welke recruiter en met welke team leider. Dan kan ik jullie alvast een beetje helpen wat voor types die zijn.

• maria

Hi Cheryl,

Tja, ik vrees dat ik op dit moment toch even niet verder kom dan te zeggen dat ik zeer klantvriendelijk en uitermate klantgericht ben. Eveneens ben ik zeer dienstverlenend ingesteld en deze eigenschappen kunnen zeker van pas komen bij de functie van grondstewardess. (ben ook stressbestendig en heb een goed humeur)

Verder heb ik kwaliteit en service hoog in het vaandel staan.

Taken van een grondstewardess (o.a.):

Het inchecken van passagiers

Begeleiden van minder valide passagiers naar de gate

Begeleiden van kinderen die alleen reizen

Helpen bij het boarden van de passagiers

Wat vind je hiervan?

Ik hoor heel graag je mening (en eventueel ook die van anderen, alle adviezen/tips zijn welkom!)

Bedankt alvast,

Groetjes,

Maria