Hallo,
Ik zit, zoals zoveel anderen hier, eraan te denken om te gaan werken als stewardess.
Ik heb op het moment niet echt een afgeronde MBO opleiding. Ik las hieronder een soort zelfde topic, maar zou toch liever niet naar de HAVO gaan, maar liever een beroepsopleiding in de richting van de toerisme te volgen.
Ik heb zelf MAVO gedaan en afgemaakt. Vervolgens ben ik Mbo-economie gaan doen. Heb deze niet afgemaakt omdat ik tussentijds een andere opleiding ging doen om mijn huidige beroep uit te oefenen. Helaas was deze opleiding toen geen MBO opleiding. Tegenwoordig wel. Ik heb bij onze Loopbaan Oriëntatie Centrum op welk niveau mijn diploma gewaardeerd wordt. Zij zeiden mij dat het niveau 3 is met delen op niveau 4. (Of zou dit misschien voldoende zijn om aangenomen te worden?) Uiteraard is het niet onverstandig om nog één of twee taalcursussen te volgen om mijn kansen te vergroten.(???) Mijn engels is wel oké. Engelse vrienden van mij van vroeger hoorden in eerste instantie niet eens dat ik niet engelse was. Maar ik zal er nu wel weer even moeten inkomen. Is alweer een tijdje geleden.
Ik heb zelf al verschillende opleidingen bekeken en gebeld naar de mon3aan groep. Bij hun kon er geen deeltijd opleiding gedaan worden in de toeristische sector. Na even verder neuzen bij het ROC ook niet. En nog verder gesnuffeld, maar kon echt niets vinden. Ja, wel enkele particulieren scholen, maar die vragen voor 1 cursusjaar meteen ? 7600,- (TIO bijvoorbeeld). Dat geld heb ik gewoon niet. Toen dacht ik aan het WTS. Lees ik net hier op de site dat dat ook geen goed plan is.
Ik weet het nu niet meer.
Anders zit er toch niets anders op dan de HAVO denk ik.
Ik zal in ieder geval nog wel even bellen naar Content en Adecco of zij misschien ideeën of tips hebben.
IS ER IEMAND DIE IETS WEET???????????????
Ik hoop gauw iets te horen.
Groetjes Yvonne