Iemand plannen om bij British Airways (BA) te solliciteren?
Bij mij ging het als volgt:
- werd n.a.v mijn brief gebeld door UK recruiter
- wat korte vragen volgenden en toen werd er gevraagd of ik in UK op gesprek wou komen
- er waren heel veel (vrnl engelse) meiden die ook op gesprek kwamen, denk vergelijkbaar met hier in NL
- allereerst werd je gemeten en gewogen, kreeg je een naambordje etc etc
- er volgde een sollicitatiegesprek waarin je aangeeft wie je bent en wat je hebt gedaan, uiteraard in het engels zodat het voor de recruiters meteen duidelijk werd of je goed engels sprak
- je kreeg allerlei situaties voorgelegd, en uiteraard waarom BA etc etc
- de talen die je beheerst werden getoetst (ex NL, aangezien niemand dat sprak en omdat het je moedertaal is nam men aan dat dat goed zat…:-)
- er was geen rollenspel met een moeilijke klant etc, maar je moest in een groep samenwerken en iets bouwen (wordt ook wel eens door NL maatschappijen toegepast).
- tot slot had ik nog een laatste gesprek wat ik er zelf van vond etc
- een tijdje daarna kwam er bericht of ik al dan niet een baan kreeg aangeboden (dit zou voor ICA vluchten zijn,standplaats met optiemogelijkheid maar meestal heathrow).
Tja, zo is het een beetje gegaan…..
Een vriendinnetje van mij vliegt al bjina 10 jaar voor BA. Misschien is het leuk te vertellen dat zij gewoon in Nederland heeft gewoond de eerste 5 jaar. De aanmeldingstijd was bij BA heel goed te doen. Zij heeft toen gekozen om in NL te blijven omdat ze qua kosten (heen en weer naar UK en inwoning hier) net zoveel kwijt was als dat ze daar was gaan wonen. Dus je kunt gewoon je leventje hier met familie en vrienden gewoon behouden. Uiteindelijk is ze wel naar London verhuisd omdat ze een relatie kreeg. Zij vliegt overigens alleen de verre vluchten. Ik weet niet of dat hetzelfde is als ICA. Ik weet even niet wat die afkorting betekent. Misschien heeft iemand hier iets aan. Gr. Maaike
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?