Wanneer bericht van telefoontje?

• Kim

Hoi!

Vandaag een telefonisch sollicitatie gesprek gehad, met KLM. Alhoewel gesprek het duurde denk ik niet langer dan 3 minuten… Maar goed. Ze wilde dingen weten die eigenlijk al op mn CV staan… Dus ik krijg nog te horen of ik op een echt gesprek mag komen. Weet iemand hoelang het duurt voordat je dat hoort? Ik heb rechtstreeks bij klm gesoliciteerd.

Dank je!

Kim

ps. sorry voor mn drie berichten, kan ik niets aan doen!

• kim

Hoi andere Kim,

Heb je gesolliciteerd voor grondstewardess of in de lucht??

• Kim

Voor grondstewardess. Ben helaas nog te jong om te mogen vliegen!

• Shida

Ook ik heb een telefonisch onderhoud gehad met de KLM.

Of ik wist te vertellen wat de functie inhoud; wat mijn motivatie is; hoe goed is de Engelse taal; of ik eerder werkzaam ben geweest in wisseldiensten.

Naar mijn idee heb ik de vragen aardig kunnen beantwoorden en toch blijft 't nog knagen. Omdat er veel sollicitanten zijn zal ik bericht per mail krijgen; afwachten dan maar. De gedachte kwam in me op dat negatieve berichten per brief/mail worden verstuurd; dan ben ik wel nieuwsgierig naar de reden ervan zodat ik daar aan kan werken.

• kim

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn, omdat jullie het hebben over te jong!

Groetjes

• Shida

Vooor stewardess moet je 21 zijn vanwege 't internationale karakter van de functie; dat houdt in dat in vele landen een minimumleeftijd van 21 vereist wordt.

Ik ambieer de functie van service agent ; de officiële benaming bij KLM.

Ik ben, niet schrikken 43 ; men beweert dat 't geen probleem mag opleveren.

Toch voel ik me onzeker, hoewel levenservaring is nooit weg.

• Kim

Ik ben 18 jaar, in oktober 19. Ik heb op mn 15e eindexamen gedaan, VMBO-TL. daarna 2 jaar schoevers, secretaresse en dir. secretaresse. In september vorig jaar ben ik begonnen met verpleegkunde HBO. Dit lichamelijke beroep was niets voor mij. Maar wel het werken met verschillende mensen. Ik werk nu vanaf december, als secretaresse. In dit werk zit helemaal geen uitdaging. Ik zou dus graag willen vliegen, maar daar ben ik te jong voor. Maar volgens heel veel mensen zou ik zou door kunnen voor 21, heb namelijk veel ouderen vrienden. Ik wacht het maar geduldig af…..

Ik hoop alleen echt zo dat ik mag komen. Anders zou ik het ook niet weten!!

• Shida

Beste Kim,

ik hoop voor je dat je mag komen, dan om te beginnen als service agent.

En zit je alvast op 't spoor voor stewardess,geen man overboord, 2 jaar is zo voorbij, tegen die tijd ben je ook ervaring rijker.

't Gaat erom dat ze zich moeten houden aan wettelijk gestelde regels internationaal, je komt ook in andere landen namelijk, dan zou de KLM in overtreding zijn.

't Is vervelend om na een gesprek te moeten afwachten wat er besloten wordt;

ik ben van mening dat een persoonlijk onderhoud een beter beeld schept,

dus moeten ze ons minstens uitnodigen.

• cynthia

Kim als je zo graag wilt vliegen .. heb je dan niet gedacht aan klm cityhopper?Het is maar een idee?

gr cynth

• cynthia

Oh kim volgens mij heb ik dit al gezegd!en had ik hier al antwoord op! toch? sorry…